Zobrazit minimální záznam

Communication and panic action
dc.contributor.advisorVinopal, Jiří
dc.creatorČižinská, Kateřina
dc.date.accessioned2024-07-10T06:31:02Z
dc.date.available2024-07-10T06:31:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191274
dc.description.abstractCrisis communication in today's world is influenced by globalisation and the interconnectedness of the world. People around the world access information quickly and from the comfort of their homes. Research focusing on crisis communication is gradually revealing the underlying models influencing crisis communication (risk perception theory, mental noise, negative dominance, trust determination, and emergent norm theory). Crisis communication can actively influence a person's resulting emotions. Sometimes it is important to make an apathetic audience more active and sometimes the goal is to calm the audience down again (Sandman, 2003). The form of the message or the setting of the audience itself can also play a role (Bier, 2001). There are more vulnerable populations who may find the message itself harder to understand, harder to adapt to change and/or may be more prone to panic behaviour (Lead, 2008, Mallon et al, 2013). The research itself focuses specifically on the effects of communication styles on populations at risk of an emergency. This is a secondary analysis of CVVM data from 2023 (N=861) and the primary method chosen is multiple regression. The communication styles selected are: sharing even less likely scenarios, differences in the role of the communicator of a given message, framing...en_US
dc.description.abstractKrizová komunikace je v současném světě ovlivněna globalizací a propojeností světa. Lidé na celém světě se k informacím dostávají rychle a z pohodlí domova. Výzkumy zaměřující se na krizovou komunikaci postupně odkrývají základní modely ovlivňující krizovou komunikaci (teorie vnímání rizika, mentálního ohlušení, negativní dominance, ovlivnění důvěry a teorie vnikajících norem). Krizová komunikace může aktivně ovlivňovat výsledné emoce daného člověka. Někdy je důležité z apatického publika vytvořit více aktivní a někdy je cíl zase naopak publikum uklidnit (Sandman, 2003). Roli může hrát i forma sdělení nebo nastavení samotného publika (Bier, 2001). Existují i ohroženější skupiny obyvatel, které mohou samotné sdělení hůře chápat, hůře se adaptovat na změnu anebo mohou být náchylnější k panickému jednání (Lead, 2008, Mallon et al, 2013). Samotný výzkum se zaměřuje právě na efekty stylů komunikace na skupiny obyvatel při riziku mimořádné události. Jedná se o sekundární analýzu dat z CVVM z roku 2023 (N=861) a základní metodou je vícenásobná regrese. Jako styly komunikace jsou vybrány: sdílení i méně pravděpodobných scénářů, rozdíly v roli komunikátora daného sdělení, formulování sdělení vědecky nebo laicky a sdílení připravenosti dané instituce na méně pravděpodobné scénáře. Jako efekty, které můžou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunication|panic action|communication styleen_US
dc.subjectkomunikace|panické jednání|styl komunikacecs_CZ
dc.titleKomunikace a panické jednánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-14
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266165
dc.title.translatedCommunication and panic actionen_US
dc.contributor.refereeŠafr, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKrizová komunikace je v současném světě ovlivněna globalizací a propojeností světa. Lidé na celém světě se k informacím dostávají rychle a z pohodlí domova. Výzkumy zaměřující se na krizovou komunikaci postupně odkrývají základní modely ovlivňující krizovou komunikaci (teorie vnímání rizika, mentálního ohlušení, negativní dominance, ovlivnění důvěry a teorie vnikajících norem). Krizová komunikace může aktivně ovlivňovat výsledné emoce daného člověka. Někdy je důležité z apatického publika vytvořit více aktivní a někdy je cíl zase naopak publikum uklidnit (Sandman, 2003). Roli může hrát i forma sdělení nebo nastavení samotného publika (Bier, 2001). Existují i ohroženější skupiny obyvatel, které mohou samotné sdělení hůře chápat, hůře se adaptovat na změnu anebo mohou být náchylnější k panickému jednání (Lead, 2008, Mallon et al, 2013). Samotný výzkum se zaměřuje právě na efekty stylů komunikace na skupiny obyvatel při riziku mimořádné události. Jedná se o sekundární analýzu dat z CVVM z roku 2023 (N=861) a základní metodou je vícenásobná regrese. Jako styly komunikace jsou vybrány: sdílení i méně pravděpodobných scénářů, rozdíly v roli komunikátora daného sdělení, formulování sdělení vědecky nebo laicky a sdílení připravenosti dané instituce na méně pravděpodobné scénáře. Jako efekty, které můžou...cs_CZ
uk.abstract.enCrisis communication in today's world is influenced by globalisation and the interconnectedness of the world. People around the world access information quickly and from the comfort of their homes. Research focusing on crisis communication is gradually revealing the underlying models influencing crisis communication (risk perception theory, mental noise, negative dominance, trust determination, and emergent norm theory). Crisis communication can actively influence a person's resulting emotions. Sometimes it is important to make an apathetic audience more active and sometimes the goal is to calm the audience down again (Sandman, 2003). The form of the message or the setting of the audience itself can also play a role (Bier, 2001). There are more vulnerable populations who may find the message itself harder to understand, harder to adapt to change and/or may be more prone to panic behaviour (Lead, 2008, Mallon et al, 2013). The research itself focuses specifically on the effects of communication styles on populations at risk of an emergency. This is a secondary analysis of CVVM data from 2023 (N=861) and the primary method chosen is multiple regression. The communication styles selected are: sharing even less likely scenarios, differences in the role of the communicator of a given message, framing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV