Metodika aerobiku pro osoby se zrakovým postižením
Methodology of Aerobics for People with Visual Impairment
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191226Identifiers
Study Information System: 257732
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Daďová, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Department
Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine
Date of defense
18. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
cvičení, slepota, lekce, zrak, handicap, aerobní aktivitaKeywords (English)
exercise, blindness, lesson, handicap, aerobic activityAutor: Hana Prosová Název: Metodika aerobiku pro osoby se zrakovým postižením Cíl: Cílem této práce je sestavení efektivního a jednoduchého didaktického postupu pro choreografie aerobiku osob se zrakovým postižením. Dílčím cílem bylo naučit probandy choreografii aerobiku, aby ji mohli cvičit i sami bez asistence. Metody: K dosažení výsledku0 byla během výzkumné části této teoreticko-empirické práce využívána metoda pozorování, doplněná rozhovorem. Výsledky: Nejefektivnější metodou učení pro naučení choreografie aerobiku pro osoby se zrakovým postižením je metoda instruktážního učení doplněná o učení taktilní a kinetické. Klíc0ová slova: cvičení, slepota, lekce, zrak, handicap, aerobní aktivita
Author: Hana Prosová Title: Methodology of Aerobics for People with Visual Impairment Objective: The objective of this thesis is to construct a simple and effective didactic approach for an aerobics choreography suited for people with visual impairment. Minor objective is to teach the choreography to the participants in a way to ensure they can exercise independently. Methods: To reach the objectives of the theoretically-empirical thesis a combination of observation and interviews was used. Results: The most efficient way to teach a choreography to people with visual impairment is the instructional teaching method complimented by tactile and kinetic methods. Key words: exercise, blindness, lesson, handicap, aerobic activity,