Zobrazit minimální záznam

The Specifics of Depicting Christianity in the Cinematography of Andrei Tarkovsky
dc.contributor.advisorVogel, Jiří
dc.creatorRuzyak, Pavel
dc.date.accessioned2024-07-09T06:47:56Z
dc.date.available2024-07-09T06:47:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191177
dc.description.abstractin English The thesis examines historical and aesthetic development of cinematography from the point of view of spirituality. It takes into account church's dogmatic and iconographic perspective of the relationship between art and Christianity. Emphasis is placed on reviewing the meaning and goals of cinema from an Orthodox perspective. As a result of such research, cinema appears as a form capable of transmitting the spirituality of the Church, even though it is accomplished through specific stylistic and narrative means that are characteristic for spiritual cinema. Especially nowadays, the language of film needs a lot of internal (thematic and stylistic) and external work (church's and production) in order for valuable films to emerge from the environment of the church to continue the original tradition of spiritual cinema.en_US
dc.description.abstractv češtině Práce zkoumá historicko-estetický vývoje kinematografie z hlediska spirituality. Zohledňuje přitom církevní dogmatickou i ikonografickou perspektivu vztahu umění a křesťanství. Důraz je kladen na přezkoumání smyslu a cílů kinematografie z pravoslavného pohledu. Kinematografie se v důsledku takového zkoumání sice ukazuje být jako forma, která je schopna přenášet duchovnost církve, děje se to ovšem skrze specifické stylistické a narativní prostředky, které jsou vlastní právě duchovní kinematografii. Obzvláště v současné době potřebuje pak filmový jazyk ještě mnoho vnitřní (tematické a stylistické) i vnější práce (církevní a produkční), aby hodnotné filmy začaly vznikat přímo z prostředí církve a navázaly tak na původní tradici duchovního filmu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectChristianityen_US
dc.subjectCinematographyen_US
dc.subjectAndrei Tarkovskyen_US
dc.subjectkřesťanstvícs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectAndrej Tarkovskijcs_CZ
dc.titleSpecifika zobrazování křesťanství v kinematografii Andreje Tarkovskéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-18
dc.description.departmentHTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofiecs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId253850
dc.title.translatedThe Specifics of Depicting Christianity in the Cinematography of Andrei Tarkovskyen_US
dc.contributor.refereeKolář, Pavel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePravoslavná teologie - Filozofie v kontextu židovské a křesťanské tradicecs_CZ
thesis.degree.programOrthodox Theologyen_US
thesis.degree.programPravoslavná teologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofiecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPravoslavná teologie - Filozofie v kontextu židovské a křesťanské tradicecs_CZ
uk.degree-program.csPravoslavná teologiecs_CZ
uk.degree-program.enOrthodox Theologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv češtině Práce zkoumá historicko-estetický vývoje kinematografie z hlediska spirituality. Zohledňuje přitom církevní dogmatickou i ikonografickou perspektivu vztahu umění a křesťanství. Důraz je kladen na přezkoumání smyslu a cílů kinematografie z pravoslavného pohledu. Kinematografie se v důsledku takového zkoumání sice ukazuje být jako forma, která je schopna přenášet duchovnost církve, děje se to ovšem skrze specifické stylistické a narativní prostředky, které jsou vlastní právě duchovní kinematografii. Obzvláště v současné době potřebuje pak filmový jazyk ještě mnoho vnitřní (tematické a stylistické) i vnější práce (církevní a produkční), aby hodnotné filmy začaly vznikat přímo z prostředí církve a navázaly tak na původní tradici duchovního filmu.cs_CZ
uk.abstract.enin English The thesis examines historical and aesthetic development of cinematography from the point of view of spirituality. It takes into account church's dogmatic and iconographic perspective of the relationship between art and Christianity. Emphasis is placed on reviewing the meaning and goals of cinema from an Orthodox perspective. As a result of such research, cinema appears as a form capable of transmitting the spirituality of the Church, even though it is accomplished through specific stylistic and narrative means that are characteristic for spiritual cinema. Especially nowadays, the language of film needs a lot of internal (thematic and stylistic) and external work (church's and production) in order for valuable films to emerge from the environment of the church to continue the original tradition of spiritual cinema.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV