Zobrazit minimální záznam

The proces of acquiring social competences for people with hearing impairment
dc.contributor.advisorNovák, Petr
dc.creatorMihočová, Jiřina
dc.date.accessioned2024-11-28T15:51:37Z
dc.date.available2024-11-28T15:51:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191064
dc.description.abstractPředložená diplomová práce analyzuje, jak probíhá proces získání sociálních kompetencí u osob se sluchovým postižením. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se nacházejí kapitoly objasňující význam sluchu v procesu sociálních kompetencí a vliv jeho nedostatku na život jedince. Dále zde nalezneme kapitoly objasňující problém sluchového postižení a vymezení sociálních kompetencí s ohledem na sluchové postižení. V praktické části výzkum odhaluje subjektivní postoj respondentů, do jakých míry se určité instituce zapojily do procesu získání sociálních kompetencí v životě respondentů. Byla zvolena kvalitativní metoda a technika polostrukturovaného rozhovoru. Praktická část dále analyzuje, zda potřebné sociální kompetence jsou stejné z pohledu slyšící i neslyšící komunity. Uvedený výzkum nepřímo navazuje na část průzkumu, který byl popsán v bakalářské práci (Mihočová, 2022) kde výzkum odhalil, jaké sociální kompetence jsou vhodné pro uspokojivé sociální fungování právě z pohledů slyšících jedinců. Byl rovněž prováděn kvalitativní metodou. V praktické části rovněž analyzuji výsledky obou výzkumných šetření a porovnávám získané poznatky. Na základě získaných informací jsou formulována doporučení pro praxi sociálních pracovníků nebo tlumočníků znakového jazyka.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented diploma thesis analyzes how the process of acquiring social competences for people with hearing impairment takes place. The work is divided into theoretical and empirical parts and divided into four chapters. In the theoretical part, there are chapters clarifying the importance of hearing in the process of social competences and the effect of its lack on an individual's life. We will also find chapters clarifying the problem of hearing impairment and the definition of social competences with regard to hearing impairment. In the practical part, the research reveals the subjective attitude to which extent certain institutions were involved in the process in the life of the respondents. The practical part further analyzes whether the necessary social competences are the same from the point of view of the hearing and deaf communities. The mentioned research indirectly follows on from a part of the research that was described in the bachelor's thesis (Mihočová, 2022), where the research revealed what social competences are suitable for satisfactory social functioning from the perspective of hearing individuals. It was also conducted using a qualitative method. In the practical part, I also analyze the results of both research investigations and compare the knowledge gained. Based on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectHearingen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectsocial competenceen_US
dc.subjectinstitutionsen_US
dc.subjectSluchcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectsociální kompetencecs_CZ
dc.subjectinstitucecs_CZ
dc.titleProces získávání sociálních kompetencí u osob se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId257004
dc.title.translatedThe proces of acquiring social competences for people with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeOndrušová, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.programSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Charity Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce analyzuje, jak probíhá proces získání sociálních kompetencí u osob se sluchovým postižením. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se nacházejí kapitoly objasňující význam sluchu v procesu sociálních kompetencí a vliv jeho nedostatku na život jedince. Dále zde nalezneme kapitoly objasňující problém sluchového postižení a vymezení sociálních kompetencí s ohledem na sluchové postižení. V praktické části výzkum odhaluje subjektivní postoj respondentů, do jakých míry se určité instituce zapojily do procesu získání sociálních kompetencí v životě respondentů. Byla zvolena kvalitativní metoda a technika polostrukturovaného rozhovoru. Praktická část dále analyzuje, zda potřebné sociální kompetence jsou stejné z pohledu slyšící i neslyšící komunity. Uvedený výzkum nepřímo navazuje na část průzkumu, který byl popsán v bakalářské práci (Mihočová, 2022) kde výzkum odhalil, jaké sociální kompetence jsou vhodné pro uspokojivé sociální fungování právě z pohledů slyšících jedinců. Byl rovněž prováděn kvalitativní metodou. V praktické části rovněž analyzuji výsledky obou výzkumných šetření a porovnávám získané poznatky. Na základě získaných informací jsou formulována doporučení pro praxi sociálních pracovníků nebo tlumočníků znakového jazyka.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented diploma thesis analyzes how the process of acquiring social competences for people with hearing impairment takes place. The work is divided into theoretical and empirical parts and divided into four chapters. In the theoretical part, there are chapters clarifying the importance of hearing in the process of social competences and the effect of its lack on an individual's life. We will also find chapters clarifying the problem of hearing impairment and the definition of social competences with regard to hearing impairment. In the practical part, the research reveals the subjective attitude to which extent certain institutions were involved in the process in the life of the respondents. The practical part further analyzes whether the necessary social competences are the same from the point of view of the hearing and deaf communities. The mentioned research indirectly follows on from a part of the research that was described in the bachelor's thesis (Mihočová, 2022), where the research revealed what social competences are suitable for satisfactory social functioning from the perspective of hearing individuals. It was also conducted using a qualitative method. In the practical part, I also analyze the results of both research investigations and compare the knowledge gained. Based on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV