Nutriční gramotnost adolescentů
Nutritional literacy of adolescents
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190909Identifikátory
SIS: 261986
Kolekce
- Kvalifikační práce [4504]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krmíčková, Jitka
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Nutriční terapie
Katedra / ústav / klinika
III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
13. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Adolescence, výživa, nutriční gramotnost, základní živiny, mýty o výživě, stravovací návyky, edukace o výživěKlíčová slova (anglicky)
Adolescention, nutrition, nutritional literacy, basic nutrients, myths about nutrition, eating habits, nutrition educationTato bakalářská práce je zaměřená na vztah adolescentní skupinu jedinců k výživě a stravování. Teoretická část práce se věnuje charakteristice adolescentního období, principům optimální výživy v adolescentním věku, nemocem, které mohou být následkem nesprávného stravování, či nedostatku znalostí v oblasti výživy, identifikuji zde časté mýty, které mohou ovlivňovat výběr potravin a stravovací chování mladých lidí a rozebírám zásady edukace v oblasti výživy. Praktická část zahrnuje průzkum mezi adolescenty prostřednictvím dotazníků, s cílem získat hlubší vhled do postoje a chování adolescentů v oblasti výživy. Dotazníky jsem osobně rozdala na základní škole v 7., 8. a 9. třídě a na gymnáziu v 1., 2. a 3. ročníku. Obě školy se nacházejí v Kutné Hoře. Dotazováni byli studenti obou pohlaví. Na základní škole jsem vybrala celkem 60 dotazníků, 30 od dívek a 30 od chlapců. Na gymnáziu jsem vybrala také celkem 60 dotazníků, 30 od dívek a 30 od chlapců. Celkem tedy 120 vyplněných dotazníků. Dotazník byl složen z 25 otázek. Sedm otázek bylo otevřených a zbytek byly otázky uzavřené, kdy dotazovaní jedinci vybírali z možností. Výsledky jsem vyhodnocovala prostřednictvím Microsoft office. Primárním cílem mého výzkumu je nejen diagnostikovat současnou úroveň znalostí v oblasti výživy, ale také zjistit, jaký je...
This bachelor's thesis focuses on the relationship between adolescent individuals and nutrition and diet. The theoretical part of the thesis is devoted to the characteristics of the adolescent period, the principles of optimal nutrition in adolescence, diseases that can result from improper diet or lack of knowledge in the field of nutrition, I identify common myths that can influence the food choices and eating behaviour of young people and discuss the principles of nutrition education. The practical part involves a survey of adolescents through a questionnaire survey, in order to gain deeper insight into adolescents' attitudes and behaviours regarding nutrition. I personally distributed the questionnaires in primary school in grades 7, 8 and 9 and in high school in grades 1, 2 and 3. Both schools are located in Kutná Hora. Students of both genders were interviewed. In the primary school I collected a total of 60 questionnaires, 30 from girls and 30 from boys. At the high school I also collected a total of 60 questionnaires, 30 from girls and 30 from boys. Thus, a total of 120 completed questionnaires. The questionnaire consisted of 25 questions. Seven questions were open-ended and the rest were closed-ended, with the test subjects choosing from the options. I analyzed the results using Microsoft...