dc.contributor.advisor | Koťa, Jaroslav | |
dc.creator | Dvořák, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:36:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:36:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190838 | |
dc.description.abstract | Peníze hýbou světem. Ne jinak je tomu ve výchovně-vzdělávacím systému. Jak ale naplnit poslání vzdělávat a formovat mládež, a zároveň zajistit ekonomickou soběstačnost vzdělávací instituce? To je otázka, na kterou ve své práci hledám odpovědi. Diplomová práce je zaměřena na problematiku ekonomiky a financování školství v České republice (ČR). Zvláštní důraz je kladen na podání podrobné charakteristiky systému školství v ČR a financování jednotlivých typů škol. Významnou částí práce je zpracovaná finanční analýza zprávy OECD, některých vybraných ukazatelů, na jejímž základě bude následně zhodnocena současná situace a budou doporučena vhodná opatření, která by mohla vést k jejímu zlepšení. V úvodu práce bude dán prostor k podrobné charakteristice současného systému českého školství. Na základě aktuální právní úpravy budou popsány jednotlivé druhy předškolních zařízení, škol a školských zařízení, přičemž je kladen důraz na podrobný popis rysů charakteristických právě pro jejich daný typ. Důležitou součástí je také charakteristika jednotlivých orgánů veřejné správy, které svou činností do oblasti školství zasahují. Velká pozornost je věnována financování jednotlivých typů škol, které je závislé na podobě jejich zřizovatele; jakým způsobem a z jakých prostředků jsou školy financovány v případě veřejného sektoru... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Money makes the world go round. It is no different in the educational system. But how to fulfill the mission to educate and shape the youth, and at the same time ensure the economic self-sufficiency of the educational institution? This is the question I seek answers to in my work. The diploma thesis is focused on the issues of economics and financing of education in the Czech Republic (CR). Particular emphasis is placed here on presenting a detailed description of the education system in the Czech Republic and the financing of individual types of schools. An important part of the work is the elaborated financial analysis of the OECD report, some selected indicators, on the basis of which the current situation will be subsequently evaluated and suitable measures that could lead to its improvement will be recommended. In the beginning of the thesis, space will be given for a detailed description of the current system of Czech education. Based on the current legislation, individual types of pre-school facilities, schools and school facilities will be described, while the emphasis is on a detailed description of features characteristic of their given type. An important part is also the characteristics of the individual public administration bodies that intervene in the field of education through their... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Economy|Financial resources|OECD report|Budget|School system | en_US |
dc.subject | Ekonomika|Finanční prostředky|Zpráva OECD|Rozpočet|Školský systém | cs_CZ |
dc.title | Vybrané aspekty školské ekonomiky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-11 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 263322 | |
dc.title.translated | Selected aspects of school economics | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáč, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Peníze hýbou světem. Ne jinak je tomu ve výchovně-vzdělávacím systému. Jak ale naplnit poslání vzdělávat a formovat mládež, a zároveň zajistit ekonomickou soběstačnost vzdělávací instituce? To je otázka, na kterou ve své práci hledám odpovědi. Diplomová práce je zaměřena na problematiku ekonomiky a financování školství v České republice (ČR). Zvláštní důraz je kladen na podání podrobné charakteristiky systému školství v ČR a financování jednotlivých typů škol. Významnou částí práce je zpracovaná finanční analýza zprávy OECD, některých vybraných ukazatelů, na jejímž základě bude následně zhodnocena současná situace a budou doporučena vhodná opatření, která by mohla vést k jejímu zlepšení. V úvodu práce bude dán prostor k podrobné charakteristice současného systému českého školství. Na základě aktuální právní úpravy budou popsány jednotlivé druhy předškolních zařízení, škol a školských zařízení, přičemž je kladen důraz na podrobný popis rysů charakteristických právě pro jejich daný typ. Důležitou součástí je také charakteristika jednotlivých orgánů veřejné správy, které svou činností do oblasti školství zasahují. Velká pozornost je věnována financování jednotlivých typů škol, které je závislé na podobě jejich zřizovatele; jakým způsobem a z jakých prostředků jsou školy financovány v případě veřejného sektoru... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Money makes the world go round. It is no different in the educational system. But how to fulfill the mission to educate and shape the youth, and at the same time ensure the economic self-sufficiency of the educational institution? This is the question I seek answers to in my work. The diploma thesis is focused on the issues of economics and financing of education in the Czech Republic (CR). Particular emphasis is placed here on presenting a detailed description of the education system in the Czech Republic and the financing of individual types of schools. An important part of the work is the elaborated financial analysis of the OECD report, some selected indicators, on the basis of which the current situation will be subsequently evaluated and suitable measures that could lead to its improvement will be recommended. In the beginning of the thesis, space will be given for a detailed description of the current system of Czech education. Based on the current legislation, individual types of pre-school facilities, schools and school facilities will be described, while the emphasis is on a detailed description of features characteristic of their given type. An important part is also the characteristics of the individual public administration bodies that intervene in the field of education through their... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |