Zobrazit minimální záznam

Za slovy: vizuální aspekty v díle Virginie Woolfové
dc.contributor.advisorHilský, Martin
dc.creatorŠilpochová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-13T09:57:41Z
dc.date.available2017-04-13T09:57:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19081
dc.description.abstractOtázky týkající se vztahu mezi literaturou a malířstvím, slovem a obrazem, přitahovaly Virginii Woolfovou po celou dobu její spisovatelské dráhy. Zájem o oblast vizuálního umění nachází výraznou odezvu v její literární metodě. Využití vizuálního umění v literatuře u Woolfové dalece přesahuje pouhou dekorativní funkci. Způsob, jímž Woolfová využívá vizualitu v textu, je významnou stylistickou inovací, jejímž prostřednictvím se autorka odklání od konvenčního způsobu reprodukce reality a deskriptivního realismu 19. století. Ve snaze nalézt nový způsob psaní, který by odrážel realitu v souladu s charakterem moderního vnímání, se Woolfová opírá o principy uplatňované v soudobé teorii a praxi vizuálního umění, zejména o estetiku impresionismu a post-impresionismu. Principy obou uměleckých směrů se vzájemně doplňují i v jejím pozdějším díle, které je častěji považováno za výsledek vlivu post-impresionismu. S estetikou post-impresionismu se Woolfová seznámila především díky pracem Rogera Frye, kolegy a člena Skupiny Bloomsbury. Jeho teorie se staly významným formativním vlivem v rámci autorčina posunu k novému uměleckému ztvárnění reality.cs_CZ
dc.description.abstractThroughout her career Woolf was captivated by questions about the relationship between literature and painting, word and image. Her intense interest in the field of the visual arts was reflected in her development of a new literary method. Woolf's use of the visual arts in her writing largely transcends a mere decorative function. Her employment in her texts of visuality represents a significant stylistic innovation by means of which she rejects the conventional way of depicting reality and the descriptive realism of the nineteenth- century writers. In attempt to develop a modern way of writing, which would render reality more in accord with the modern sensibility, she employed in her texts principles underlying the contemporary theory and practice in the visual arts relying particularly on the aesthetics of Impressionism and Post-Impressionism. The principles of these two styles exist side by side and complement each other even in Woolf's later works which have been considered as predominantly post-impressionist. The objectives of Post- Impressionist art became known to Woolf through the theories of Roger Fry which turned out to be a major formative influence in the shift towards her new aesthetics.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleBeyond words: visual aspects in the work of Virginia Woolfen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-04
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69235
dc.title.translatedZa slovy: vizuální aspekty v díle Virginie Woolfovécs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
dc.identifier.aleph001036554
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOtázky týkající se vztahu mezi literaturou a malířstvím, slovem a obrazem, přitahovaly Virginii Woolfovou po celou dobu její spisovatelské dráhy. Zájem o oblast vizuálního umění nachází výraznou odezvu v její literární metodě. Využití vizuálního umění v literatuře u Woolfové dalece přesahuje pouhou dekorativní funkci. Způsob, jímž Woolfová využívá vizualitu v textu, je významnou stylistickou inovací, jejímž prostřednictvím se autorka odklání od konvenčního způsobu reprodukce reality a deskriptivního realismu 19. století. Ve snaze nalézt nový způsob psaní, který by odrážel realitu v souladu s charakterem moderního vnímání, se Woolfová opírá o principy uplatňované v soudobé teorii a praxi vizuálního umění, zejména o estetiku impresionismu a post-impresionismu. Principy obou uměleckých směrů se vzájemně doplňují i v jejím pozdějším díle, které je častěji považováno za výsledek vlivu post-impresionismu. S estetikou post-impresionismu se Woolfová seznámila především díky pracem Rogera Frye, kolegy a člena Skupiny Bloomsbury. Jeho teorie se staly významným formativním vlivem v rámci autorčina posunu k novému uměleckému ztvárnění reality.cs_CZ
uk.abstract.enThroughout her career Woolf was captivated by questions about the relationship between literature and painting, word and image. Her intense interest in the field of the visual arts was reflected in her development of a new literary method. Woolf's use of the visual arts in her writing largely transcends a mere decorative function. Her employment in her texts of visuality represents a significant stylistic innovation by means of which she rejects the conventional way of depicting reality and the descriptive realism of the nineteenth- century writers. In attempt to develop a modern way of writing, which would render reality more in accord with the modern sensibility, she employed in her texts principles underlying the contemporary theory and practice in the visual arts relying particularly on the aesthetics of Impressionism and Post-Impressionism. The principles of these two styles exist side by side and complement each other even in Woolf's later works which have been considered as predominantly post-impressionist. The objectives of Post- Impressionist art became known to Woolf through the theories of Roger Fry which turned out to be a major formative influence in the shift towards her new aesthetics.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990010365540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV