Show simple item record

Procedurální generování úrovní pro stealth hru v reálném čase
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorSedlák, Filip
dc.date.accessioned2024-11-29T18:58:56Z
dc.date.available2024-11-29T18:58:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190711
dc.description.abstractU ́rovne v stealth hra ́ch su ́ c ̌asto u ́zko prepojene ́ s ̌truktu ́ry s jedinec ̌ny ́mi vy ́zvami na s ̌ty ́l za ́mkov a kl'u ́c ̌ov. Neexistuju ́ vs ̌ak z ̌iadne dobre zna ́me prı ́pady, ktore ́ by sa poku 's ̌ali procedura ́lne generovat ' tieto u ́rovne. Implementujeme malu ́ genericku ́ 3D stealth hru v rea ́lnom c ̌ase a pre n ̌u algoritmus genero- vania u ́rovnı ́. Nas ̌a hra sa sklada ́ z mechanı ́k, ktore ́ sa bez ̌ne vyskytuju ́ vo v̈ ac ̌s ̌ine hier zamerany ́ch na stealth. Nas ̌e generovane ́ u ́rovne sa zloz ̌itost 'ou a vnu ́tornou prepojenost 'ou podobaju ́ u ́rovniam z moderny ́ch stealth hier. Ob- sahuju ́ jedinec ̌ne ́ vy ́zvy pre hra ́c ̌a. Niektore ́ vygenerovane ́ sekcie u ́rovnı ́ maju ́ nedostatky, ale vz ̌dy sa daju ́ hrat '. Struc ̌ne povedane ́, verı ́me, z ̌e na 's ̌ algorit- mus uspel ako demons ̌tra ́cia konceptu a s pridnı ́m d'alieho obsahu mo ̂z ̌e byt ' pouz ̌ity ́ v skutoc ̌ny ́ch stealth hra ́ch. Okrem toho sme prispeli konkre ́tnou implementa ́ciou algoritmu cyklicke ́ho generovania, kde po ̂vodny ́ zdroj je v detailoch implementa ́cie nejasny ́. Na 's ̌ algoritmus sa da ́ pouz ̌it ' na generova- nie u ́rovnı ́ pre stealth hry, RPG a ine ́ z ̌a ́nre, ktore ́ vyuz ̌ı ́vaju ́ vy ́zvy na s ̌ty ́l za ́mkov a kl'u ́c ̌ov.cs_CZ
dc.description.abstractLevels in realtime stealth games are often tightly interconnected struc- tures with unique challanges and lock & key puzzles. However, there are no well known instances that attempt to generate these levels procedurally. We implement a small generic 3D realtime stealth game and a level genera- tion algorithm for it. Our game is composed of mechanics commonly found in most stealth centric games. Our generated levels resemble levels from modern stealth games in complexity and interconnectedness. They contain unique challenges for the player. Some generated level sections have short- comings, but are always playable. In summary, we believe our algorithm succeeded as a proof of concept and can be used in actual stealth games with additional content. Moreover, we contributed a concrete implementation of the cyclic generation algorithm, where the original source is vague on imple- mentation details. Our algorithm can be used to generate levels for stealth games, RPGs, and other genres that make use of lock & key puzzles.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectprocedurální generování obsahu|návrh úrovní|počítačové hry|stealth hryen_US
dc.subjectprocedural content generation|level design|computer game|stealth gamecs_CZ
dc.titleProcedural generation of levels for a realtime stealth gameen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId249662
dc.title.translatedProcedurální generování úrovní pro stealth hru v reálném časecs_CZ
dc.contributor.refereePilát, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csU ́rovne v stealth hra ́ch su ́ c ̌asto u ́zko prepojene ́ s ̌truktu ́ry s jedinec ̌ny ́mi vy ́zvami na s ̌ty ́l za ́mkov a kl'u ́c ̌ov. Neexistuju ́ vs ̌ak z ̌iadne dobre zna ́me prı ́pady, ktore ́ by sa poku 's ̌ali procedura ́lne generovat ' tieto u ́rovne. Implementujeme malu ́ genericku ́ 3D stealth hru v rea ́lnom c ̌ase a pre n ̌u algoritmus genero- vania u ́rovnı ́. Nas ̌a hra sa sklada ́ z mechanı ́k, ktore ́ sa bez ̌ne vyskytuju ́ vo v̈ ac ̌s ̌ine hier zamerany ́ch na stealth. Nas ̌e generovane ́ u ́rovne sa zloz ̌itost 'ou a vnu ́tornou prepojenost 'ou podobaju ́ u ́rovniam z moderny ́ch stealth hier. Ob- sahuju ́ jedinec ̌ne ́ vy ́zvy pre hra ́c ̌a. Niektore ́ vygenerovane ́ sekcie u ́rovnı ́ maju ́ nedostatky, ale vz ̌dy sa daju ́ hrat '. Struc ̌ne povedane ́, verı ́me, z ̌e na 's ̌ algorit- mus uspel ako demons ̌tra ́cia konceptu a s pridnı ́m d'alieho obsahu mo ̂z ̌e byt ' pouz ̌ity ́ v skutoc ̌ny ́ch stealth hra ́ch. Okrem toho sme prispeli konkre ́tnou implementa ́ciou algoritmu cyklicke ́ho generovania, kde po ̂vodny ́ zdroj je v detailoch implementa ́cie nejasny ́. Na 's ̌ algoritmus sa da ́ pouz ̌it ' na generova- nie u ́rovnı ́ pre stealth hry, RPG a ine ́ z ̌a ́nre, ktore ́ vyuz ̌ı ́vaju ́ vy ́zvy na s ̌ty ́l za ́mkov a kl'u ́c ̌ov.cs_CZ
uk.abstract.enLevels in realtime stealth games are often tightly interconnected struc- tures with unique challanges and lock & key puzzles. However, there are no well known instances that attempt to generate these levels procedurally. We implement a small generic 3D realtime stealth game and a level genera- tion algorithm for it. Our game is composed of mechanics commonly found in most stealth centric games. Our generated levels resemble levels from modern stealth games in complexity and interconnectedness. They contain unique challenges for the player. Some generated level sections have short- comings, but are always playable. In summary, we believe our algorithm succeeded as a proof of concept and can be used in actual stealth games with additional content. Moreover, we contributed a concrete implementation of the cyclic generation algorithm, where the original source is vague on imple- mentation details. Our algorithm can be used to generate levels for stealth games, RPGs, and other genres that make use of lock & key puzzles.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV