dc.contributor.author | Loudová Stralczynská, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T08:45:47Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T08:45:47Z | |
dc.date.issued | 2024-06 | |
dc.identifier.isbn | 9788024658797 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190546 | |
dc.description.abstract | Monografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0–10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0–6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě – snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání. | cs |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Nakladatelství Karolinum | cs |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | pedagogika | cs |
dc.subject | vzdělávací systém | cs |
dc.subject | vzdělání | cs |
dc.subject | předškolní výchova | cs |
dc.subject | studie | cs |
dc.subject | Německo | cs |
dc.subject | Rakousko | cs |
dc.subject | Švýcarsko | cs |
dc.subject | studijní programy | cs |
dc.subject | inkluze | cs |
dc.subject | praxe | cs |
dc.subject | profesní příprava | cs |
dc.title | Profesní příprava pedagoga jako cesta k dítěti | cs |
dc.type | kniha | cs |
dc.type | book | en |
dcterms.accessRights | openAccess | |
dcterms.extent | 306 | |
uk.abstract.cs | Monografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0–10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0–6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě – snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání. | cs |
dc.publisher.publicationPlace | Praha | cs |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.identifier.doi | 10.14712/9788024658827 | |
oaire.fundingReference.funderName | Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | cs |
dc.identifier.isbnPDF | 9788024658827 | |