Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.date.accessioned2024-07-08T08:45:47Z
dc.date.available2024-07-08T08:45:47Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.isbn9788024658797
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190546
dc.description.abstractMonografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0–10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0–6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě – snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání.cs
dc.language.isocs
dc.publisherNakladatelství Karolinumcs
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectpedagogikacs
dc.subjectvzdělávací systémcs
dc.subjectvzdělánícs
dc.subjectpředškolní výchovacs
dc.subjectstudiecs
dc.subjectNěmeckocs
dc.subjectRakouskocs
dc.subjectŠvýcarskocs
dc.subjectstudijní programycs
dc.subjectinkluzecs
dc.subjectpraxecs
dc.subjectprofesní přípravacs
dc.titleProfesní příprava pedagoga jako cesta k dítětics
dc.typeknihacs
dc.typebooken
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.extent306
uk.abstract.csMonografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0–10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0–6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě – snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.identifier.doi10.14712/9788024658827
oaire.fundingReference.funderNameMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovycs
dc.identifier.isbnPDF9788024658827


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV