Úkoly školního metodika prevence
Tasks of school methodology prevention
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19036Identifikátory
SIS: 68321
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Téma sociálně patologických jevů a jejich prevence je v naší společnosti velmi aktuální. Hledají se účinné strategie vedoucí k předcházení výskytu sociálně patologických jevů. Škola je místem, zejména primární a sekundární prevence. Pokud chceme, aby tato prevence byla efektivní, musí být propracovaná a podílet by se na ní měly osoby, které mají určitý vhled do problému. Negativně je třeba vnímat malou vzdělanost metodiků prevence. Další vzdělávání pedagogických pracovníků a podpora jejich kariérního růstu je v kompetenci ředitelů škol, kteří mohou přidělené finanční prostředky směřovat žádoucím směrem. Tím prevence sociálně patologických jevů bezesporu je. Z výsledků dotazníků vyplývá, že metodici prevence se preventivní činnosti věnují průměrně 3,20 hodin.Za tuto svoji činnost jsou hodnoceni nejčastěji osobním ohodnocením. Obě funkce metodika prevence je často spojována s funkcí výchovného poradce. Funkce jsou častěji odděleny na školách poskytující vzdělání osobám se specifickými vzdělávacími potřebami. Sonda ukázala malou vzdělanost metodiků prevence. Vzhledem k tomu, že nejčastěji řešeným sociálně patologickým jevem - jevem, který řešila každá škola, je tabakismus, bylo by vhodné zařadit tuto problematiku do školních vzdělávacích plánů napříč spektrem vyučovacích předmětů. Ve školním roce 2008 /2009 se...