Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorFapšo, Marek
dc.date.accessioned2024-06-25T12:00:21Z
dc.date.available2024-06-25T12:00:21Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.isbn9788024658445
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190309
dc.description.abstractKontrafaktuální dějiny (a obecně kontrafaktuální myšlení) jsou velmi populárním přístupem k minulosti, jehož kořeny mají dlouhou tradici. Vychází z předpokladu, že dějiny nejsou nevyhnutelné, ale naopak mohly v každém okamžiku proběhnout jinak. Lidé si na úrovni svých vlastních příběhů i v souvislosti se světovými dějinami kladou otázku: „Co by se stalo, kdyby...“ Kniha přináší komplexní pohled na tento fenomén nahlížený z pohledu různých věd (psychologie, logika, literární věda), přičemž těžištěm je historiografie. Kontrafaktuální dějiny totiž nemusí být jen náhodným vyprávěním – mohou mít metodologický rámec a mohou se držet vědeckých postupů. Důležitou součástí je jejich didaktická aplikace, která je v knize pojata jak teoreticky (možnosti a limity takového přístupu ve výuce), tak prakticky (návrh konkrétních hodin).cs
dc.language.isocs
dc.publisherNakladatelství Karolinumcs
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectdějinycs
dc.subjecthistoriografiecs
dc.subjecthistoriecs
dc.subjectkontrafaktuální dějinycs
dc.subjectkulturacs
dc.subjectmetodologiecs
dc.subjectlogikacs
dc.subjectpsychologiecs
dc.subjectliterární vědacs
dc.titleMyslet navzdory dějinámcs
dc.typeknihacs
dc.typebooken
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.extent134
uk.abstract.csKontrafaktuální dějiny (a obecně kontrafaktuální myšlení) jsou velmi populárním přístupem k minulosti, jehož kořeny mají dlouhou tradici. Vychází z předpokladu, že dějiny nejsou nevyhnutelné, ale naopak mohly v každém okamžiku proběhnout jinak. Lidé si na úrovni svých vlastních příběhů i v souvislosti se světovými dějinami kladou otázku: „Co by se stalo, kdyby...“ Kniha přináší komplexní pohled na tento fenomén nahlížený z pohledu různých věd (psychologie, logika, literární věda), přičemž těžištěm je historiografie. Kontrafaktuální dějiny totiž nemusí být jen náhodným vyprávěním – mohou mít metodologický rámec a mohou se držet vědeckých postupů. Důležitou součástí je jejich didaktická aplikace, která je v knize pojata jak teoreticky (možnosti a limity takového přístupu ve výuce), tak prakticky (návrh konkrétních hodin).cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.identifier.doi10.14712/9788024658568
oaire.fundingReference.awardNumberNPO_UK_MSMT-16602/2022cs
oaire.fundingReference.funderNameMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovycs
oaire.fundingReference.fundingStreamTransformace pro VŠ na UKcs
dc.identifier.isbnPDF9788024658568


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV