Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 14
Konvergence filmu a architektury. Případ Prahy
The convergence of film and architecture. The case of Prague
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 02. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
Z písaře ministerským radou: Působení Jiřího Mařánka v kinematografii čtyricátých a padesátých let
From Scribe to Ministerial Counsellor: The Involvement of Jiří Mařánek in the Cinematography of the Forties and Fifties
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 30. 06. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce pojednává o působení Jiřího Mařánka ve vedení filmového odboru Ministerstva informací v letech 1945-1948. Jeho ministerské angažmá souvisí s dobovým posílením významu literární přípravy filmu a souvisejícího státního ...
1 Abstract The thesis focuses on the involvement of Jiří Mařánek in the management of the Film Department of the Ministry of Information during the years 1945 - 1948. His ministe- rial engagement is related to the contemporary ...
1 Abstract The thesis focuses on the involvement of Jiří Mařánek in the management of the Film Department of the Ministry of Information during the years 1945 - 1948. His ministe- rial engagement is related to the contemporary ...
Idea filmové komory. Českomoravské filmové ústředí a kontinuita centralizačních tendencí ve filmovém oboru 30. a 40. let
The idea of a Film Chamber. The Bohemian-Moravian Film Union and continuity of centralizing tendencies in the film industry in the 1930s and 1940
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 27. 06. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The key theme of this thesis is the development of the film-industry self-regulation during the years immediately preceding the occupation of the Czech Lands by Nazi Germany and the period of the Protectorate of Bohemia ...
Ústředním tématem této disertační práce je vývoj filmové samosprávy v letech těsně předcházejících okupaci českých zemí a v období Protektorátu Čechy a Morava. Spolkové a svazové struktury dosáhly již v době první republiky ...
Ústředním tématem této disertační práce je vývoj filmové samosprávy v letech těsně předcházejících okupaci českých zemí a v období Protektorátu Čechy a Morava. Spolkové a svazové struktury dosáhly již v době první republiky ...
Intuice a vakuum filmového obrazu
Intuition and vacuum of film imaging
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: My PhD thesis explores impacts of the specific moments of film within the context of its ontological potential. It follows forms of intervention into stability and continuity of visual re-presentation, which may induce ...
Má disertační práce zkoumá účinky specifických momentů filmu v rámci jeho ontologického potenciálu. Sleduje formy zásahů do stability a plynulosti vizuální re- prezentace, které mohou vyvolat intuici nového. Úvodní kapitoly ...
Má disertační práce zkoumá účinky specifických momentů filmu v rámci jeho ontologického potenciálu. Sleduje formy zásahů do stability a plynulosti vizuální re- prezentace, které mohou vyvolat intuici nového. Úvodní kapitoly ...
Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie.
Film festivals in relation to the margins of cinema
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci ...
Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci ...
Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci ...
Aesthetics of the Crack-Up: Digital Kříženecký and the Autonomous Creativity of Archival Footage
Estetika praskliny: Digitální Kříženecký a samovolná tvořivost archivního filmu
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Česálková, Lucie
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 28. 06. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Would it be possible to do film theory "from below," from the perspective of a film object, of its multifarious details and facets, however marginal, unintentional, or aleatory they might be? Could we treat figurative and ...
v češtině Bylo by možné dělat filmovou teorii "zdola", z perspektivy filmového objektu, jeho roztodivných detailů a odstínů, ať už jsou jakkoli okrajové, nezáměrné nebo aleatorní? Mohli bychom s nahodilými figurativními a ...
v češtině Bylo by možné dělat filmovou teorii "zdola", z perspektivy filmového objektu, jeho roztodivných detailů a odstínů, ať už jsou jakkoli okrajové, nezáměrné nebo aleatorní? Mohli bychom s nahodilými figurativními a ...
V tratolišti: Detektivka a její produkční cykly mezi různými aktéry zestátněné československé kinematografie (1945-1965)
In Pool of Blood. Crime Films and its Production Cycles between Various Participants of Czechoslovak Nationalized Cinema (1945-1965)
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bláhová, Jindřiška
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 28. 06. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The starting point of this dissertation thesis is a question relating to the assumptions of fictional, long-length crime films in the environment of the nationalized Czechoslovak cinema. The underlying research covers in ...
Východiskem disertační práce je tázání po předpokladech hrané, dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od ...
Východiskem disertační práce je tázání po předpokladech hrané, dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od ...
Figural Thinking: Theory and Practice
Figurální myšlení o filmu: teorie a praxe
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fulka, Josef
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 05. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Resume SK! ! Tento výskum prezentuje skúmanie figurálnej teórie tak ako bola založená Jean-François Lyotardom v jeho práci Discourse, figure (1971). Základ pre figurálnu teóriu sa ukázal byť podložený psychoanalytickým ...
! ! Dissertation Abstract ! ! This research presents examination of the figural theory as established by Jean-François Lyotard in his work Discourse, figure (1971). Figural theory groundwork proved to be underpinned within ...
! ! Dissertation Abstract ! ! This research presents examination of the figural theory as established by Jean-François Lyotard in his work Discourse, figure (1971). Figural theory groundwork proved to be underpinned within ...
Koloběh pohledů: od renesančního pozorovatele k mužskému divákovi ve feministické teorii filmu
Circulation of views: from the renaissance spectator to the male viewer in feminist film theory
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zuska, Vlastimil
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 01. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Na zacátku této práce jsem si dala za cíl popsat ukotvení pojmu pohled postupne ve trech diskurzivních a spolecenských plochách, které bud mimorádne promenují ci vymezují vizuální pole a pozici diváka a potažmo divacky v ...
Odpoutané obrazy: archeologie (českého) virtuálního prostoru
Unbound images: archeology of (Czech) virtual space
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 30. 09. 2010
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Postverbální směřování společnosti, nové technologie, digitalizace a prorůstání obrazů veřejnou i soukromou sférou vede teoretiky umění k zvýšenému zájmu o vizualitu jako takovou (W. J. T. Mitchell hovoří o "bouři ...
The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis ...
The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis does not include an abstract in English. The thesis ...