Zobrazit minimální záznam

Reprezentace gay and bisexuálních žen ve videohrách a hráčské postoje: Empirická studie
dc.contributor.advisorKolek, Lukáš
dc.creatorPetrova, Alexandra
dc.date.accessioned2024-04-08T08:38:36Z
dc.date.available2024-04-08T08:38:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188515
dc.description.abstractThe aim of this empirical study was to examine how players' explicit and implicit attitudes towards content depicted in a video game influence their interaction with the game and their game experience. In order to do so, this study examined a particular case of a video game representing gay and bisexual women. The primary aim was to investigate how players' game engagement is influenced by the topic portrayed and by their attitudes towards gay and bisexual women. The secondary aim was to explore the players' implicit and explicit attitude change towards gay and bisexual women as a result of playing the game. This study used an experimental and a control condition, with two versions of one game differing only in the identity of one character - in the experimental version she is a lesbian and in the control version a heterosexual woman. The modification of the game was a part of the thesis. Participants' implicit and explicit pretest and posttest attitudes were measured, and their game engagement was measured in the posttest. Results showed lower game engagement in the experimental compared to the control group, however, no link between initial attitudes and game engagement was found. There was no significant explicit or implicit attitude change. This study brings new data to the areas of game research...en_US
dc.description.abstractCílem této empirické studie bylo prozkoumat, jak explicitní a implicitní postoje hráčů vůči tématům zobrazeným ve videohře ovlivní jejich interakci se hrou a jejich hráčský zážitek. Tato studie pro ten účel zkoumala konkrétní případ videohry reprezentující gay a bisexuální ženy. Primárním cílem studie bylo zjistit, zda je herní prožitek ovlivněn zobrazeným tématem nebo hráčskými postoji vůči gay a bisexuálním ženám. Sekundárním cílem bylo zjistit, zda dojde důsledkem hraní hry ke změně hráčských implicitních nebo explicitních postojů vůči gay a bisexuálním ženám. Byla použita experimentální a kontrolní skupina, obě skupiny hrály verzi jedné hry s rozdílem pouze v identitě jedné postavy - v experimentální verzi je to lesba, v kontrolní heterosexuální žena. Modifikace hry byla součástí práce. Měřeny byly implicitní a explicitní postoje účastníků v pretestu a posttestu, herní prožitek byl měřen v posttestu. Výsledky ukázaly nižší hodnotu herního prožitku v experimentální ve srovnání s kontrolní skupinou, nicméně nebyla zjištěna souvislost mezi herním prožitkem a hráčskými postoji. Studie nezjistila změnu implicitních ani explicitních postojů. Tato studie přináší nové poznatky do oblastní herního výzkumu, jež definují jaké elementy videoher mají vliv na hráčský zážitek a hráčské postoje.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectHCI|videohry|explicitní postoje|implicitní postoje|LGBT|empirická studie|Game User Research|herní prožitekcs_CZ
dc.subjectHCI|video games|explicit attitudes|implicit attitudes|LGBT|empirical study|Game User Research|game engagementen_US
dc.titleRepresentation of Gay and Bisexual Women in Video Games and Players' Attitudes: An Empirical Studyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-14
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247284
dc.title.translatedReprezentace gay and bisexuálních žen ve videohrách a hráčské postoje: Empirická studiecs_CZ
dc.contributor.refereePešková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této empirické studie bylo prozkoumat, jak explicitní a implicitní postoje hráčů vůči tématům zobrazeným ve videohře ovlivní jejich interakci se hrou a jejich hráčský zážitek. Tato studie pro ten účel zkoumala konkrétní případ videohry reprezentující gay a bisexuální ženy. Primárním cílem studie bylo zjistit, zda je herní prožitek ovlivněn zobrazeným tématem nebo hráčskými postoji vůči gay a bisexuálním ženám. Sekundárním cílem bylo zjistit, zda dojde důsledkem hraní hry ke změně hráčských implicitních nebo explicitních postojů vůči gay a bisexuálním ženám. Byla použita experimentální a kontrolní skupina, obě skupiny hrály verzi jedné hry s rozdílem pouze v identitě jedné postavy - v experimentální verzi je to lesba, v kontrolní heterosexuální žena. Modifikace hry byla součástí práce. Měřeny byly implicitní a explicitní postoje účastníků v pretestu a posttestu, herní prožitek byl měřen v posttestu. Výsledky ukázaly nižší hodnotu herního prožitku v experimentální ve srovnání s kontrolní skupinou, nicméně nebyla zjištěna souvislost mezi herním prožitkem a hráčskými postoji. Studie nezjistila změnu implicitních ani explicitních postojů. Tato studie přináší nové poznatky do oblastní herního výzkumu, jež definují jaké elementy videoher mají vliv na hráčský zážitek a hráčské postoje.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this empirical study was to examine how players' explicit and implicit attitudes towards content depicted in a video game influence their interaction with the game and their game experience. In order to do so, this study examined a particular case of a video game representing gay and bisexual women. The primary aim was to investigate how players' game engagement is influenced by the topic portrayed and by their attitudes towards gay and bisexual women. The secondary aim was to explore the players' implicit and explicit attitude change towards gay and bisexual women as a result of playing the game. This study used an experimental and a control condition, with two versions of one game differing only in the identity of one character - in the experimental version she is a lesbian and in the control version a heterosexual woman. The modification of the game was a part of the thesis. Participants' implicit and explicit pretest and posttest attitudes were measured, and their game engagement was measured in the posttest. Results showed lower game engagement in the experimental compared to the control group, however, no link between initial attitudes and game engagement was found. There was no significant explicit or implicit attitude change. This study brings new data to the areas of game research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV