Zobrazit minimální záznam

Communication in a multilingual family
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorWhiteman, Magdaléna
dc.date.accessioned2024-04-08T14:07:13Z
dc.date.available2024-04-08T14:07:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188407
dc.description.abstractThe subject of this master thesis is about multilingualism in one particular family which uses Czech, Spanish and Swedish in everyday situations. The beginning of this thesis deals with the theory of bilingualism, language acquisition in bilingual speakers and presents the concept of communication and language management. The theoretical part is based on related literature, which tries to give an overview of multilingualism and offers the theoretical background for the research. The research explores the communication of the chosen bilingual family who lives in Sweden. Information was obtained using two methods, semi-structured interviews with each family member and the conversation analysis of two family dinners, which includes communication of all family members. The research shows how members approach bilingualism and their individual languages and provides the opportunity to explore the family language management. The conclusion connects both theoretical and practical information. Key words: family communication, multilingualism, language acquisition, language managementen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá vícejazyčnou komunikací ve smíšené rodině, v níž se užívá čeština, španělština a švédština v každodenních situacích. Úvodní kapitoly se věnují teorii bilingvismu, osvojování jazyka u bilingvních mluvčích a představují koncept komunikace a jazykového managementu. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury, usiluje o celistvý pohled na problematiku vícejazyčnosti a buduje teoretické zázemí pro praktickou část práce. Praktická část se zabývá výzkumem komunikace konkrétní vícejazyčné rodiny žijící ve Švédsku. Základem výzkumu jsou polostrukturované rozhovory a konverzační analýzy dvou rodinných interakcí. Výzkum prezentuje vztah členů rodiny k jednotlivým jazykům a dává nahlédnout do jazykového managementu jak jednotlivců, tak rodiny jako celku. Závěr práce usouvztažňuje informace z teorie a z výzkumu. Klíčová slova: komunikace v rodině, vícejazyčnost, osvojování jazyka, jazykový managementcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikace v rodině|vícejazyčnost|osvojování jazyka|jazykový managementcs_CZ
dc.subjectfamily communication|multilingualism|language acquisition|language managementen_US
dc.titleKomunikace v multilingvní rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-05
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249136
dc.title.translatedCommunication in a multilingual familyen_US
dc.contributor.refereePřevrátilová, Silvie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá vícejazyčnou komunikací ve smíšené rodině, v níž se užívá čeština, španělština a švédština v každodenních situacích. Úvodní kapitoly se věnují teorii bilingvismu, osvojování jazyka u bilingvních mluvčích a představují koncept komunikace a jazykového managementu. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury, usiluje o celistvý pohled na problematiku vícejazyčnosti a buduje teoretické zázemí pro praktickou část práce. Praktická část se zabývá výzkumem komunikace konkrétní vícejazyčné rodiny žijící ve Švédsku. Základem výzkumu jsou polostrukturované rozhovory a konverzační analýzy dvou rodinných interakcí. Výzkum prezentuje vztah členů rodiny k jednotlivým jazykům a dává nahlédnout do jazykového managementu jak jednotlivců, tak rodiny jako celku. Závěr práce usouvztažňuje informace z teorie a z výzkumu. Klíčová slova: komunikace v rodině, vícejazyčnost, osvojování jazyka, jazykový managementcs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this master thesis is about multilingualism in one particular family which uses Czech, Spanish and Swedish in everyday situations. The beginning of this thesis deals with the theory of bilingualism, language acquisition in bilingual speakers and presents the concept of communication and language management. The theoretical part is based on related literature, which tries to give an overview of multilingualism and offers the theoretical background for the research. The research explores the communication of the chosen bilingual family who lives in Sweden. Information was obtained using two methods, semi-structured interviews with each family member and the conversation analysis of two family dinners, which includes communication of all family members. The research shows how members approach bilingualism and their individual languages and provides the opportunity to explore the family language management. The conclusion connects both theoretical and practical information. Key words: family communication, multilingualism, language acquisition, language managementen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV