Zobrazit minimální záznam

Online learning design - the impact of online assessment on attitude toward learning
dc.contributor.advisorPýcha, Čeněk
dc.creatorNečadová, Karolína
dc.date.accessioned2024-04-08T11:34:38Z
dc.date.available2024-04-08T11:34:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188348
dc.description.abstract(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of micro-courses and micro-certificates is introduced. Then, the concept of e- learning itself and associated concepts such as m-learning and blended learning are described. Next, attention is paid to the description of massively open online courses, and the difference between cMOOCs and xMOOCs. Learning Management Systems and their open-source variant, Moodle, which is used within this thesis, are also briefly introduced. Selected models used for e-learning design are also described: the 4D model, ADDIE, and ASSURE. The section that deals with formative and summative assessment first briefly introduces summative assessment, and then formative assessment in more detail, its possible uses, its limitations, and its specificities in the online space. Space is also devoted to online testing and assessment and the types of feedback that can be used online. The chapter on Learning Strategies in e-learning briefly describes how online learning strategies are approached. Self- directed and self-regulated learning and selected models are also introduced. The second part is already devoted to...en_US
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecte-learning|formativní hodnocení|online learning|strategie e-learningu|zapojení studentů|online hodnocení|seberegulace učení|metody hodnocenícs_CZ
dc.subjecte-learning|formative assessment|online learning|e-learning strategies|student engagement|online assessment|self-regulated learning|evaluation methodsen_US
dc.titleDesign online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení secs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-29
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257200
dc.title.translatedOnline learning design - the impact of online assessment on attitude toward learningen_US
dc.contributor.refereeWanča, Nina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of micro-courses and micro-certificates is introduced. Then, the concept of e- learning itself and associated concepts such as m-learning and blended learning are described. Next, attention is paid to the description of massively open online courses, and the difference between cMOOCs and xMOOCs. Learning Management Systems and their open-source variant, Moodle, which is used within this thesis, are also briefly introduced. Selected models used for e-learning design are also described: the 4D model, ADDIE, and ASSURE. The section that deals with formative and summative assessment first briefly introduces summative assessment, and then formative assessment in more detail, its possible uses, its limitations, and its specificities in the online space. Space is also devoted to online testing and assessment and the types of feedback that can be used online. The chapter on Learning Strategies in e-learning briefly describes how online learning strategies are approached. Self- directed and self-regulated learning and selected models are also introduced. The second part is already devoted to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV