Zobrazit minimální záznam

Education for self-discipline,and respect for the freedom of a pupil at elementary school
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorHošková, Anna
dc.date.accessioned2024-04-08T12:16:56Z
dc.date.available2024-04-08T12:16:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188339
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on upbringing student self-discipline at the elementary school level. The work explores various tools and techniques for promoting the development of self-discipline. The main objective of the thesis is to investigate the tools and techniques used by elementary school teachers to support the development of self-discipline in students. The thesis is divided into two parts, the theoretical and the empirical. The theoretical part provides an overview of key concepts such as discipline, the meaning and function of discipline, its types, and self-discipline, will, and motivation. The thesis also delves into existing research on student self-discipline. Subsequently, it addresses the characteristics of the developmental stage of late childhood, known as adolescence. The final chapter of the theoretical part introduces tools and techniques for upbringing self-discipline. The empirical part of the thesis involves qualitative research, aiming to discover the methods employed by elementary school teachers to enhance student self-discipline through interviews with teachers. Data were collected through semi-structured interviews with six teachers and subsequently analyzed using the coding. Within the empirical part, a quantitative preliminary study in the form of a survey was...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na výchovu k sebekázni žáka na základní škole. Práce zkoumá různé nástroje a techniky výchovy podporující rozvoj sebekázně. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou nástroje a techniky učitelů a učitelek na základní škole na podporu vývoje sebekázně u žáků. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku klíčových pojmů jako je kázeň, smysl a funkci kázně, její druhy a sebekázeň, vůli a motivaci. V další části se diplomová práce zabývá existujícími výzkumy sebekázně u studentů. Následně se věnuje charakteristice vývojového stádia staršího školního věku neboli pubescence. V poslední kapitole teoretické části práce jsou představeny nástroje a techniky výchovy k sebekázni. Empirická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí rozhovorů s učiteli a učitelkami na základních školách zjistit, jaké metody jsou využívány učiteli a učitelkami na podporu sebekázně u žáků. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s šesti učiteli a učitelkami a následně analyzována pomocí kódování. V rámci empirické části byl proveden kvantitativní předvýzkum ve formě ankety, která zkoumá chápání pojmu sebekázeň ve všeobecné populaci. Data byla získána pomocí online dotazníku...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkázeň|výchova|sebekázeň|disciplína|základní škola|školní věk|vývoj sebekázně|učitel na základní škole|nástroje a techniky sebekázněcs_CZ
dc.subjectdiscipline|education|self-discipline|elementary school|school age|development of self-discipline|elementary school teacher|tools and techniquesen_US
dc.titleVýchova k sebekázni žáka na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246905
dc.title.translatedEducation for self-discipline,and respect for the freedom of a pupil at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na výchovu k sebekázni žáka na základní škole. Práce zkoumá různé nástroje a techniky výchovy podporující rozvoj sebekázně. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou nástroje a techniky učitelů a učitelek na základní škole na podporu vývoje sebekázně u žáků. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku klíčových pojmů jako je kázeň, smysl a funkci kázně, její druhy a sebekázeň, vůli a motivaci. V další části se diplomová práce zabývá existujícími výzkumy sebekázně u studentů. Následně se věnuje charakteristice vývojového stádia staršího školního věku neboli pubescence. V poslední kapitole teoretické části práce jsou představeny nástroje a techniky výchovy k sebekázni. Empirická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí rozhovorů s učiteli a učitelkami na základních školách zjistit, jaké metody jsou využívány učiteli a učitelkami na podporu sebekázně u žáků. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s šesti učiteli a učitelkami a následně analyzována pomocí kódování. V rámci empirické části byl proveden kvantitativní předvýzkum ve formě ankety, která zkoumá chápání pojmu sebekázeň ve všeobecné populaci. Data byla získána pomocí online dotazníku...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis focuses on upbringing student self-discipline at the elementary school level. The work explores various tools and techniques for promoting the development of self-discipline. The main objective of the thesis is to investigate the tools and techniques used by elementary school teachers to support the development of self-discipline in students. The thesis is divided into two parts, the theoretical and the empirical. The theoretical part provides an overview of key concepts such as discipline, the meaning and function of discipline, its types, and self-discipline, will, and motivation. The thesis also delves into existing research on student self-discipline. Subsequently, it addresses the characteristics of the developmental stage of late childhood, known as adolescence. The final chapter of the theoretical part introduces tools and techniques for upbringing self-discipline. The empirical part of the thesis involves qualitative research, aiming to discover the methods employed by elementary school teachers to enhance student self-discipline through interviews with teachers. Data were collected through semi-structured interviews with six teachers and subsequently analyzed using the coding. Within the empirical part, a quantitative preliminary study in the form of a survey was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV