Zobrazit minimální záznam

Escapism in Animal Crossing: New Horizons in the context of the Covid-19 pandemic
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorMartinů, Patricie
dc.date.accessioned2024-04-08T14:08:21Z
dc.date.available2024-04-08T14:08:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188248
dc.description.abstract1 Abstract This Master's thesis aims to explore the impact of the game Animal Crossing: New Horizons released in March 2020 for the Nintendo Switch console on players during the Covid-19 pandemic by analyzing forum posts and articles. The thesis further typifies the community of players of the game that post on the forums Animal Crossing Community and The Bell Tree Forums, their motivations for playing, and the ways in which the game provided them with an escape from the reality of the pandemic. Furthermore, the thesis partly focuses on media reflection of this phenomenon through the analysis of articles describing their own experience with the game. This thesis intends to achieve this through qualitative research methods, specifically through a case study using the method of analytical induction. The first chapters in the theoretical part of the thesis show that the existing knowledge about the impact of games and media in general on the mental health of people, and adolescents in particular, is contradictory. However, the research part of the thesis, which is divided into chapters based on the individual research questions, shows that in the case of this particular period, i.e. from the release of the game during the months of the most severe pandemic measures to their temporary easing in the summer of...en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat dopad hry Animal Crossing: New Horizons vydané v březnu 2020 pro konzoli Nintendo Switch na hráče během pandemie Covid-19 prostřednictvím analýzy příspěvků na internetových fórech a ve článcích. Práce dále typizuje komunitu hráčů, která o hře přispívala na fórech Animal Crossing Community a The Bell Tree Forums, motivace ke hraní a způsoby, jakými těmto hráčům poskytla únik z reality pandemie. Dále se práce částečně zaměřuje na mediální reflexi tohoto fenoménu skrze analýzu publicistických článků popisujících vlastní zkušenost se hrou. Práce cílí tohoto dosáhnout kvalitativní metodou výzkumu, a to skrze případovou studii vypracovanou metodou analytické indukce. Z prvních kapitol v teoretické části práce plyne, že dosavadní poznatky o vlivu her a médií na duševní zdraví lidí, zejména mladistvých, jsou rozporuplné. Výzkumná část, která je rozdělena do částí na základě jednotlivých výzkumných otázek, však ukázala, že v případě konkrétního zkoumaného období, tj. od vydání hry během měsíců nejpřísnějších pandemických opatření po dočasné uvolnění v létě 2020, měla hra u zkoumané skupiny významnou pozitivní roli ve zvládání těchto opatření a s nimi pojících se pocitů osamělosti a stresu, a to zejména v sociální rovině.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcovidcs_CZ
dc.subjectkaranténacs_CZ
dc.subjectkomunitacs_CZ
dc.subjectkoronaviruscs_CZ
dc.subjectonlinecs_CZ
dc.subjectpandemiecs_CZ
dc.subjectrealitacs_CZ
dc.subjectútěkcs_CZ
dc.subjectvirtuálnícs_CZ
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectcoronavirusen_US
dc.subjectcoviden_US
dc.subjectescapeen_US
dc.subjectonlineen_US
dc.subjectpandemicen_US
dc.subjectquarantineen_US
dc.subjectrealityen_US
dc.subjectvirtualen_US
dc.titleEskapismus ve hře Animal Crossing: New Horizons v kontextu pandemie Covid-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId257869
dc.title.translatedEscapism in Animal Crossing: New Horizons in the context of the Covid-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat dopad hry Animal Crossing: New Horizons vydané v březnu 2020 pro konzoli Nintendo Switch na hráče během pandemie Covid-19 prostřednictvím analýzy příspěvků na internetových fórech a ve článcích. Práce dále typizuje komunitu hráčů, která o hře přispívala na fórech Animal Crossing Community a The Bell Tree Forums, motivace ke hraní a způsoby, jakými těmto hráčům poskytla únik z reality pandemie. Dále se práce částečně zaměřuje na mediální reflexi tohoto fenoménu skrze analýzu publicistických článků popisujících vlastní zkušenost se hrou. Práce cílí tohoto dosáhnout kvalitativní metodou výzkumu, a to skrze případovou studii vypracovanou metodou analytické indukce. Z prvních kapitol v teoretické části práce plyne, že dosavadní poznatky o vlivu her a médií na duševní zdraví lidí, zejména mladistvých, jsou rozporuplné. Výzkumná část, která je rozdělena do částí na základě jednotlivých výzkumných otázek, však ukázala, že v případě konkrétního zkoumaného období, tj. od vydání hry během měsíců nejpřísnějších pandemických opatření po dočasné uvolnění v létě 2020, měla hra u zkoumané skupiny významnou pozitivní roli ve zvládání těchto opatření a s nimi pojících se pocitů osamělosti a stresu, a to zejména v sociální rovině.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This Master's thesis aims to explore the impact of the game Animal Crossing: New Horizons released in March 2020 for the Nintendo Switch console on players during the Covid-19 pandemic by analyzing forum posts and articles. The thesis further typifies the community of players of the game that post on the forums Animal Crossing Community and The Bell Tree Forums, their motivations for playing, and the ways in which the game provided them with an escape from the reality of the pandemic. Furthermore, the thesis partly focuses on media reflection of this phenomenon through the analysis of articles describing their own experience with the game. This thesis intends to achieve this through qualitative research methods, specifically through a case study using the method of analytical induction. The first chapters in the theoretical part of the thesis show that the existing knowledge about the impact of games and media in general on the mental health of people, and adolescents in particular, is contradictory. However, the research part of the thesis, which is divided into chapters based on the individual research questions, shows that in the case of this particular period, i.e. from the release of the game during the months of the most severe pandemic measures to their temporary easing in the summer of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV