Znalosti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji
Knowledge of first aid among primary and secondary school teachers in the Liberec and Ústí Region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187819Identifikátory
SIS: 238690
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Majorová, Simona
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
17. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ošetření poranění, pedagog, školení první pomoci, školní úrazKlíčová slova (anglicky)
first aid course, pedagogue, school accident, wound treatmentNázev: Znalosti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň znalostí v oblasti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji. Dílčí úkoly práce jsou zjistit, zda a jakou formou jsou respondenti nejčastěji školeni a která poranění či úrazy jsou na základních a středních školách nejčastější. Metody: Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření, které mělo dohromady 30 otázek. Nestandardizovaný dotazník byl inspirovaný dotazníkem Tylové z roku 2022. Dotazníkové šetření bylo distribuováno pomocí emailu. Zkoumaný soubor byl tvořen učiteli ze základních i středních škol bez ohledu na vyučovaný předmět. Dohromady se zúčastnilo 378 učitelů, z toho bylo 302 žen a 76 mužů. Učitelů z Libereckého kraje bylo 213 a z Ústeckého 165. Odpověď odeslalo 247 učitelů vyučujících na základní škole a 131 ze škol středních. Data byla převedena do programu Microsoft Excel a zpracována grafickou metodou. Výsledky: Výsledky ukázaly, že znalosti první pomoci u dotazovaných učitelů nejsou ideální, protože průměrná úspěšnost odpovědí je 73,9%. Největší nedostatky ve znalostech první pomoci vyšly v případech požití modré skalice, kdy byla úspěšnost odpovědí pouze 34,9 %. Při úrazu elektrickým proudem by...
Title: Knowledge of first aid among primary and secondary school teachers in the Liberec and Ústí Region. Objectives: The main aim of this study is to determine the level of knowledge in the field of first aid among primary and secondary school teachers in Liberec and Ústí nad Labem regions. The sub-tasks of the work are to find out whether and in what form the respondents are most often trained, and which injuries or accidents are most common in primary and secondary schools. Methods: A questionnaire survey was used to collect data, with a total of 30 questions. The non-standardized questionnaire was inspired by the 2022 Tyler questionnaire. The questionnaire survey was distributed via email. The sample consisted of teachers from primary and secondary schools irrespective of the subject taught. A total of 378 teachers participated, of which 302 were female and 76 were male. There were 213 teachers from the Liberec region and 165 from the Ústí region. 247 teachers teaching in primary schools and 131 from secondary schools sent in their responses. The data were converted into Microsoft Excel and processed using the graphical method. Results: The results showed that the first aid knowledge of the teachers is not ideal, as the average response rate is 73.9%. The greatest deficiency in first aid...