Zobrazit minimální záznam

Children's wards nurses knowledge of taking care of intermediate-term vascular access devices
dc.contributor.advisorHromádková, Jaroslava
dc.creatorMüllerová, Julie
dc.date.accessioned2024-04-08T13:38:23Z
dc.date.available2024-04-08T13:38:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187518
dc.description.abstractThe bachelor's thesis is focused on mapping and researching the nurses knowledge of taking care of intermediate-term vascular access devices inserted to pediatric patients. The aim of the work was to find out, based on a questionnaire, the level of nurses knowledge of individual types of intermediate-term catheters and nursing procedures related to catheters. The theoretical part of the bachelor's thesis includes pediatric anatomical specifics, general characteristics of vascular access devices, specifically described types of intermediate-term vascular access devices and nursing care of these catheters. The empirical part presents classified data in the form of overviews of tables and sectional charts, which are then compared with hypotheses based on age, length of practice, type of workplace and specialized competence of the respondent in the field of intensive care. The research methodology consisted in distributing a self-designed structured questionnaire in the form of a didactic test to nurses working in the children's wards of The University Hospital in Motol Faculty Hospital. The examined sample consisted of 76 respondents. Based on the questionnaire survey statistically significant difference was found in three particular items depending on the type of workplace of respondents in favor of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na zmapování a prozkoumání znalostí sester v ošetřování střednědobých cévních vstupů zavedených pediatrickým pacientům. Cílem práce bylo na základě dotazníku zjistit míru vědomostí sester v jednotlivých typech střednědobých katétrů a míru znalostí ošetřovatelských postupů souvisejících s katétrem. Teoretická část práce zahrnuje pediatrická anatomická specifika, obecnou charakteristiku cévních vstupů, konkrétně popsané typy střednědobých žilních vstupů a ošetřovatelskou péči o tyto katétry. Empirická část prezentuje utříděná data ve formě přehledů tabulek a výsečových diagramů, která jsou následně porovnána s hypotézami orientovanými na věk, délku praxe, pracovní zařazení a specializovanou způsobilost respondenta v oblasti intenzivní péče. Metodika šetření spočívala v distribuci strukturovaného dotazníku vlastní konstrukce ve formě didaktického testu sestrám pracujícím na dětských odděleních Fakultní nemocnice v Motole. Zkoumaný vzorek se skládal ze 76 respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření byl zjištěn statisticky významný rozdíl u tří položek v závislosti na pracovním zařazení respondentů ve prospěch respondentů pracujících na jednotkách intenzivní péče. Dále se procentuálně prokázala hlubší znalost PICC oproti znalostem midline katétru, znalost správnosti...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectcévní vstupcs_CZ
dc.subjectdětská sestracs_CZ
dc.subjectpediatriecs_CZ
dc.subjectperiferně zavedený centrální katétrcs_CZ
dc.subjectmidline katétrcs_CZ
dc.subjectvascular access deviceen_US
dc.subjectpaediatric nurseen_US
dc.subjectpaediatricsen_US
dc.subjectperipherally inserted central catheteren_US
dc.subjectmidline catheteren_US
dc.titleZnalost sester pracujících na dětských odděleních v ošetřování střednědobých cévních vstupůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-01
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247716
dc.title.translatedChildren's wards nurses knowledge of taking care of intermediate-term vascular access devicesen_US
dc.contributor.refereePrůšová, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePaediatric Nursingen_US
thesis.degree.disciplinePediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programPaediatric Nursingen_US
thesis.degree.programPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPaediatric Nursingen_US
uk.degree-program.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enPaediatric Nursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na zmapování a prozkoumání znalostí sester v ošetřování střednědobých cévních vstupů zavedených pediatrickým pacientům. Cílem práce bylo na základě dotazníku zjistit míru vědomostí sester v jednotlivých typech střednědobých katétrů a míru znalostí ošetřovatelských postupů souvisejících s katétrem. Teoretická část práce zahrnuje pediatrická anatomická specifika, obecnou charakteristiku cévních vstupů, konkrétně popsané typy střednědobých žilních vstupů a ošetřovatelskou péči o tyto katétry. Empirická část prezentuje utříděná data ve formě přehledů tabulek a výsečových diagramů, která jsou následně porovnána s hypotézami orientovanými na věk, délku praxe, pracovní zařazení a specializovanou způsobilost respondenta v oblasti intenzivní péče. Metodika šetření spočívala v distribuci strukturovaného dotazníku vlastní konstrukce ve formě didaktického testu sestrám pracujícím na dětských odděleních Fakultní nemocnice v Motole. Zkoumaný vzorek se skládal ze 76 respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření byl zjištěn statisticky významný rozdíl u tří položek v závislosti na pracovním zařazení respondentů ve prospěch respondentů pracujících na jednotkách intenzivní péče. Dále se procentuálně prokázala hlubší znalost PICC oproti znalostem midline katétru, znalost správnosti...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis is focused on mapping and researching the nurses knowledge of taking care of intermediate-term vascular access devices inserted to pediatric patients. The aim of the work was to find out, based on a questionnaire, the level of nurses knowledge of individual types of intermediate-term catheters and nursing procedures related to catheters. The theoretical part of the bachelor's thesis includes pediatric anatomical specifics, general characteristics of vascular access devices, specifically described types of intermediate-term vascular access devices and nursing care of these catheters. The empirical part presents classified data in the form of overviews of tables and sectional charts, which are then compared with hypotheses based on age, length of practice, type of workplace and specialized competence of the respondent in the field of intensive care. The research methodology consisted in distributing a self-designed structured questionnaire in the form of a didactic test to nurses working in the children's wards of The University Hospital in Motol Faculty Hospital. The examined sample consisted of 76 respondents. Based on the questionnaire survey statistically significant difference was found in three particular items depending on the type of workplace of respondents in favor of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV