Zobrazit minimální záznam

Analysis of nurses' knowledge in newborn resuscitation
dc.contributor.advisorPrůšová, Kateřina
dc.creatorŽáková, Jana
dc.date.accessioned2024-04-08T13:07:16Z
dc.date.available2024-04-08T13:07:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187506
dc.description.abstractThe present Bachelor thesis ,,The analysis of nurses' knowledge in resuscitation of newborn", focuses on the evaluation of the level of knowledge of nurses working in neonatal wards and delivery rooms. The thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of information on the classification of the newborn, conditions requiring resuscitation, postpartum adaptation and the first treatment of the newborn. The theoretical part of the thesis deals in detail with the procedure of neonatal resuscitation and post-resuscitation care according to the latest recommendations of the European and Czech Resuscitation Council. The aim of the empirical part of the thesis is to compare the obtained analysis of the knowledge of nurses of selected specialist departments, namely Thomayer Hospital and Bulovka Hospital. The method for obtaining data was a quantitative research using a questionnaire of own construction, which had 26 closed questions. Of these, 20 were aimed at verifying the knowledge of nurses in neonatal wards and delivery rooms. 120 questionnaires were distributed and the return rate was 81.66%, thus 98 questionnaires were analyzed. The results of the research showed statistically significant difference only according to...en_US
dc.description.abstractPředkládaná bakalářské práce ,,Analýza znalostí sester při resuscitaci novorozence", se zaměřuje na vyhodnocení míry znalostí sester pracujících na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce přináší ucelený přehled informací o klasifikaci novorozence, stavech vyžadujících resuscitaci, poporodní adaptaci a prvním ošetření novorozence. Podrobně se teoretická část práce zabývá postupem resuscitace novorozence a poresuscitační péčí podle nejnovějších doporučení evropské a české resuscitační rady. Cílem empirické části práce je komparace získané analýzy znalostí sester vybraných odborných pracovišť, a to Thomayerovy nemocnice a nemocnice Bulovka. Metodou pro získání dat byl zvolen kvantitativní výzkum za pomoci dotazníku vlastní konstrukce, který obsahuje 26 uzavřených otázek. Z toho 20 bylo zaměřeno na ověření znalostí sester na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Distribuováno bylo 120 dotazníků, návratnost činila 81,66 %, analyzováno tedy bylo 98 dotazníků. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významný rozdíl pouze v závislosti na pravidelném přeškolování v resuscitaci novorozence v rámci zaměstnání. Naopak se nepodařilo prokázat rozdíl ve znalostech sester v závislosti na délce praxe, oddělení,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectresuscitacecs_CZ
dc.subjectnovorozeneccs_CZ
dc.subjectintenzivní péčecs_CZ
dc.subjectresuscitationen_US
dc.subjectnewbornsen_US
dc.subjectintensive careen_US
dc.titleAnalýza znalostí sester při resuscitaci novorozencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-01
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255780
dc.title.translatedAnalysis of nurses' knowledge in newborn resuscitationen_US
dc.contributor.refereeHromádková, Jaroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePaediatric Nursingen_US
thesis.degree.disciplinePediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programPaediatric Nursingen_US
thesis.degree.programPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPaediatric Nursingen_US
uk.degree-program.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enPaediatric Nursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářské práce ,,Analýza znalostí sester při resuscitaci novorozence", se zaměřuje na vyhodnocení míry znalostí sester pracujících na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce přináší ucelený přehled informací o klasifikaci novorozence, stavech vyžadujících resuscitaci, poporodní adaptaci a prvním ošetření novorozence. Podrobně se teoretická část práce zabývá postupem resuscitace novorozence a poresuscitační péčí podle nejnovějších doporučení evropské a české resuscitační rady. Cílem empirické části práce je komparace získané analýzy znalostí sester vybraných odborných pracovišť, a to Thomayerovy nemocnice a nemocnice Bulovka. Metodou pro získání dat byl zvolen kvantitativní výzkum za pomoci dotazníku vlastní konstrukce, který obsahuje 26 uzavřených otázek. Z toho 20 bylo zaměřeno na ověření znalostí sester na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Distribuováno bylo 120 dotazníků, návratnost činila 81,66 %, analyzováno tedy bylo 98 dotazníků. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významný rozdíl pouze v závislosti na pravidelném přeškolování v resuscitaci novorozence v rámci zaměstnání. Naopak se nepodařilo prokázat rozdíl ve znalostech sester v závislosti na délce praxe, oddělení,...cs_CZ
uk.abstract.enThe present Bachelor thesis ,,The analysis of nurses' knowledge in resuscitation of newborn", focuses on the evaluation of the level of knowledge of nurses working in neonatal wards and delivery rooms. The thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of information on the classification of the newborn, conditions requiring resuscitation, postpartum adaptation and the first treatment of the newborn. The theoretical part of the thesis deals in detail with the procedure of neonatal resuscitation and post-resuscitation care according to the latest recommendations of the European and Czech Resuscitation Council. The aim of the empirical part of the thesis is to compare the obtained analysis of the knowledge of nurses of selected specialist departments, namely Thomayer Hospital and Bulovka Hospital. The method for obtaining data was a quantitative research using a questionnaire of own construction, which had 26 closed questions. Of these, 20 were aimed at verifying the knowledge of nurses in neonatal wards and delivery rooms. 120 questionnaires were distributed and the return rate was 81.66%, thus 98 questionnaires were analyzed. The results of the research showed statistically significant difference only according to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV