dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Petáková, Linda | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T08:39:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T08:39:38Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18744 | |
dc.description.abstract | Touto prací se snažím představit základní rysy španělské dramatiky 20. století na pozadí frankistické diktatury. Hlavní pozornost je zaměřena na Antonia Buera Valleja (1916- 2000), největší osobnost španělského poválečného divadla. První kapitoly seznamují čtenáře s okolnostmi, které vedly k frankismu, jeho průběh a vliv na španělskou divadelní kulturu. Okolnosti vzniku dramatických děl v této době nastiňuji skrze osobnost Antonia Buera Valleji, přičemž se zaměřuji jak na konkrétní díla tohoto dramatika, tak na jeho život, kterým je jeho tvorba značně ovlivněna. Základní dramatické prostředky, kterými se Antonia Buero Vallejo zapsal jak do španělské, tak do světové dramatiky, se pokusím přiblížit na třech hrách z frankistického období, které jsou v současné době dostupné v českém překladu, tedy Historia de una escalera, La doble historia del doctor Valmy a El sueno de Ia razón. Dostatečná rozdílnost těchto tří dramat dává prostor k poznání Antonia Buera Valleji z různých pohledů a sledovat jeho vývoj od hry Historia de una escalera, díky které se ve Španělsku proslavil, až po El sueiío de Ia razón, což byla poslední Buerova hra uvedená během frankistické diktatury. Vzhledem k tomu, že v Čechách tvorbě tohoto dramatika zatím nebyla věnována větší pozornost, doprovázím hry stručným shrnutím děje, které by... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Španělské divadlo v období frankismu. Antonio Buero Vallejo (1916- 2000) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-02-11 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 69117 | |
dc.title.translated | The Spanish theatre in the period of Francoism. Antonio Buero Vallejo (1916- 2000) | en_US |
dc.contributor.referee | Pšenička, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001619061 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Touto prací se snažím představit základní rysy španělské dramatiky 20. století na pozadí frankistické diktatury. Hlavní pozornost je zaměřena na Antonia Buera Valleja (1916- 2000), největší osobnost španělského poválečného divadla. První kapitoly seznamují čtenáře s okolnostmi, které vedly k frankismu, jeho průběh a vliv na španělskou divadelní kulturu. Okolnosti vzniku dramatických děl v této době nastiňuji skrze osobnost Antonia Buera Valleji, přičemž se zaměřuji jak na konkrétní díla tohoto dramatika, tak na jeho život, kterým je jeho tvorba značně ovlivněna. Základní dramatické prostředky, kterými se Antonia Buero Vallejo zapsal jak do španělské, tak do světové dramatiky, se pokusím přiblížit na třech hrách z frankistického období, které jsou v současné době dostupné v českém překladu, tedy Historia de una escalera, La doble historia del doctor Valmy a El sueno de Ia razón. Dostatečná rozdílnost těchto tří dramat dává prostor k poznání Antonia Buera Valleji z různých pohledů a sledovat jeho vývoj od hry Historia de una escalera, díky které se ve Španělsku proslavil, až po El sueiío de Ia razón, což byla poslední Buerova hra uvedená během frankistické diktatury. Vzhledem k tomu, že v Čechách tvorbě tohoto dramatika zatím nebyla věnována větší pozornost, doprovázím hry stručným shrnutím děje, které by... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016190610106986 | |