Marketingová analýza trhu profesního vzdělávání dospělých
Marketing analysis of professional adult education market
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18737Identifikátory
SIS: 69443
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
18. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato bakalářská práce popisuje marketingového analýzu trhu profesního vzdělávání dospělých. Marketingová analýza či marketingový výzkum zahrnuje přípravu před počátkem podnikatelských aktivit vzdělávacích institucí, ale i průběžné zjišťování aktuální stavu trhu. Celkový proces marketingového výzkumu zahrnuje následující části marketingových činností: výzkum tržního prostředí (demografické, ekonomické, právní, výzkum přírodního prostředí a socio-kulturní prostředí), výzkum tržních subjektů (dodavatelé, konkurence, prodejci, zákazníci, veřejnost, stát), tržní analýzu (SWOT), sběr dat, nastavení výzkumných činností a metod, dotazování, provedení výzkumu a vyhodnocení. Marketing je jednou z hlavních činností moderních vzdělávacích institucí. Aby přežily a uspěly, musí tyto společnosti znát tržní prostředí, získat dostatečné zdroje, přeměnit je na odpovídající vzdělávací programy a efektivně je předat trhu a veřejnosti. Trh profesního vzdělávání dospělých je však natolik specifický segment trhu, že je zapotřebí obecné marketingové principy upravit a nastavit dle kritérií vycházející z potřeb tohoto trhu. Tato práce z těchto potřeb vychází a nabízí řešení.
This dissertation describes the marketing analysis of adult education process. The marketing analysis or research includes the preparation before the educational institution enters the business but also the continuous process of market research. The whole process of the research includes following parts of marketing activities: research of market environment (demographic, economic, legal, natural and socio-cultural), entities (suppliers, competitors, agents, customers, public, government), analysis of market (SWOT), data gathering, setup of research processes and procedures, questioning, research application and analysis. Marketing is a core activity of modern institutions. To survive and to succeed, institutions must know their markets, attract sufficient resources, convert these resources into educational products, and effectively distribute them to various markets and publics. Professional adult education market is very special and specific and therefore it is necessary to adjust all marketing principles according to market needs. This dissertation is based on these needs and provides the solution.