Zobrazit minimální záznam

Bardaisanův popis indických náboženských praktik a identifikace popisovaných jevů na základě textových a archeologických pramenů
dc.contributor.authorKubica, Olga
dc.date.accessioned2023-12-20T10:03:59Z
dc.date.available2023-12-20T10:03:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187231
dc.language.isoencs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectBardaisancs
dc.subjectIndiacs
dc.subjectSyriacs
dc.subjectreligioncs
dc.subjectordeal of watercs
dc.subjectordeal of doorcs
dc.subjectandrogynous statuecs
dc.subjectŚivacs
dc.subjectKashmircs
dc.subjectIndian asceticscs
dc.subjectRomano‑ Indian relationscs
dc.titleBardaisan's Account of Indian Religious Practices and the Identification of the Described Phenomena on the Basis of Textual and Archaeological Sourcescs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedBardaisanův popis indických náboženských praktik a identifikace popisovaných jevů na základě textových a archeologických pramenůcs
uk.abstract.csTento článek je analýzou dvou dochovaných pasáží díla Ἰνδικά Bardesanese, syrského historika, filozofa, básníka a astrologa, který žil v letech 154-222 n. l. Tyto pasáže jsou záznamem ze setkání členů indického vyslanectví s císařem Elegabalem a mohou být významné pro naše chápání kontaktů mezi starověkou Sýrií a Indií, jakož i staroindických náboženských praktik. Cílem tohoto článku je proto přehodnotit realistickou interpretaci těchto pasáží nalezením možné identifikace popisovaných jevů (konkrétně zkouška vodou, zkouška dveřmi, a jeskyně v prvním úryvku předaném Porfyriem a Stobaiem a dvou skupin indických asketů, Βραχμᾶνες a Σαμαναῖοι, v druhém úryvku předaném Porfyriem) na základě archeologických a textových důkazů.cs
uk.abstract.enThis article is an analysis of the two preserved passages of the work Ἰνδικά by Bardesanes, a Syrian historian, philosopher, poet, and astrologer who lived in the years 154-222 AD. These passages are the account from the meeting of the members of an Indian embassy with the emperor Elegabalus and can be significant for our understanding of contacts between ancient Syria and India, as well as of ancient Indian religious practices. Therefore the purpose of this article is to reconsider a realistic interpretation of these passages by finding a possible identification of the described phenomena (namely, the ordeal of water, the ordeal of door, and a cave in the first passage handed over by Porphyry and Stobaeus, and two groups of Indian ascetics, the Βραχμᾶνες and the Σαμαναῖοι, in the second passage handed over by Porphyry) based on archaeological and textual evidence.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage189cs
dc.description.endPage200cs
dcterms.isPartOf.nameStudia Hercyniala
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssue1
dcterms.isPartOf.issn2336-8144
dc.relation.isPartOfUrlhttps://studiahercynia.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV