Zobrazit minimální záznam

The Kafkaesque woman and her monstrous double in the Andean Gothic: Analysis of the short story “Las Voladoras” by Mónica Ojeda
dc.contributor.authorAraújo-Nieto, Leira
dc.date.accessioned2023-12-13T14:20:10Z
dc.date.available2023-12-13T14:20:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187159
dc.language.isoescs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectFranz Kafkacs
dc.subjectAndean Gothiccs
dc.subjectmonstercs
dc.subjectEcuadorcs
dc.titleLa mujer kafkiana y su doble monstruoso en el gótico andino: Análisis del cuento “Las Voladoras”, de Mónica Ojedacs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedThe Kafkaesque woman and her monstrous double in the Andean Gothic: Analysis of the short story “Las Voladoras” by Mónica Ojedacs
uk.abstract.csMónica Ojeda (Guayaquil, 1988) je ekvádorská spisovatelka, jejíž literatura je spojena s hororem v mnoha jeho podobách. Kromě toho, Las Voladoras (2020), zařadil Ojedu do nového literárního žánru zvaného andská gotika, kategorie, v níž se snoubí horor a latinskoamerické mýty. Tento článek analyzuje, jak Ojeda přizpůsobuje dispozice vyprávěcích prvků andskému folklóru. Navíc studuje Ojedovu rekonstrukci ženského monstra zavedením postavy ženy a jejího dvojníka, hybrida mezi čarodějnicí a zvířetem, aby vytvořil efekt alter ega. Článek se zabývá tím, jak tento narativní manévr spojuje Ojedu s Franzem Kafkou (1883-1924) a jeho vizí monstra ve společnosti.cs
uk.abstract.enMónica Ojeda (Guayaquil, 1988) is an Ecuadorian writer whose literature is linked to the horror in its multiple forms. Furthermore, Las Voladoras (2020), included Ojeda in a new literary genre called Andean Gothic, a category where horror and Latin American myths convey. This paper analyzes how Ojeda adapts the disposition of the narrative elements to the Andean folklore. Moreover, it studies Ojeda’s reconstruction of the female monster by introducing the figure of a woman and its double, a hybrid between witch and animal, in order to create an alter ego effect. This article addresses how this narrative maneuver links Ojeda to Franz Kafka (1883–1924) and his vision of the monster in society.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage202cs
dc.description.endPage214cs
dcterms.isPartOf.nameSvět literaturycs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssueSpecial Issueen
dcterms.isPartOf.issn2336–6729
dc.relation.isPartOfUrlhttps://svetliteratury.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV