La ciudad oculta en los cuentos de Pacheco
The hidden city in Pacheco’s stories
dc.contributor.author | Housková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-12-13T13:53:36Z | |
dc.date.available | 2023-12-13T13:53:36Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/187152 | |
dc.language.iso | es | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs |
dc.subject | José Emilio Pacheco | cs |
dc.subject | short story | cs |
dc.subject | city | cs |
dc.subject | Mexico | cs |
dc.subject | Roma neighborhood | cs |
dc.title | La ciudad oculta en los cuentos de Pacheco | cs |
dc.type | Vědecký článek | cs |
dcterms.accessRights | openAccess | |
dcterms.license | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.title.translated | The hidden city in Pacheco’s stories | cs |
uk.abstract.cs | Text komentuje vztah mexického spisovatele José Emilia Pacheca ke Kafkovu dílu, zmiňuje jeho publicistické texty na toto téma, ale soustředí se především na jeho povídky. Pachecova vize města, v němž se otevírá "jiný" svět, ponořený pod každodennost, odkazuje na Kafku. Ve fantastických povídkách - "La fiesta brava", "Tenga para que se entretenga" a dalších - Pacheco rozvíjí téma podzemních prostor, nejistých a logicky nevysvětlitelných. V další tematické linii jeho povídek s postavami dětí a dospívajících prochází mexické hlavní město a jeho romská čtvrť změnou modernizace tak neadekvátní, že zpochybňuje samotnou existenci vzpomínaného světa dětství. V povídce Las batallas en el desierto zase příběh zamilovaného chlapce otevírá další akcenty ve vztahu syna k otci a moci. Stejný způsob vyprávění staví do protikladu svobodu umění a neprůhledný autoritářský svět. | cs |
uk.abstract.en | The text comments on Mexican writer José Emilio Pacheco’s relationship with Kafka’s work, mentioning his journalistic texts on the subject, but concentrating mainly on his short stories. Pacheco’s vision of the city in which and “other” world opens up, submerged beneath the everyday, alludes to Kafka. In the fantastic stories — “La fiesta brava”, “Tenga para que se entretenga” and others- Pacheco develops the theme of subway spaces, uncertain and logically inexplicable. In the other thematic line of his short stories, with the characters of children and adolescents, the Mexican capital and its Roma neighborhood undergo a change of modernization so inadequate that it casts doubt on the very existence of the remembered world of childhood. In turn, in the short novel Las batallas en el desierto, the story of the boy in love opens other accents in the relationship between the son and the father and power. The same way of narrating opposes the freedom of art to the opaque authoritarian world. | cs |
dc.publisher.publicationPlace | Praha | cs |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 126 | cs |
dc.description.endPage | 134 | cs |
dcterms.isPartOf.name | Svět literatury | cs |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | Special Issue | en |
dcterms.isPartOf.issn | 2336–6729 | |
dc.relation.isPartOfUrl | https://svetliteratury.ff.cuni.cz |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Zvláštní číslo [22]