Zobrazit minimální záznam

The hidden city in Pacheco’s stories
dc.contributor.authorHousková, Anna
dc.date.accessioned2023-12-13T13:53:36Z
dc.date.available2023-12-13T13:53:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187152
dc.language.isoescs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectJosé Emilio Pachecocs
dc.subjectshort storycs
dc.subjectcitycs
dc.subjectMexicocs
dc.subjectRoma neighborhoodcs
dc.titleLa ciudad oculta en los cuentos de Pachecocs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedThe hidden city in Pacheco’s storiescs
uk.abstract.csText komentuje vztah mexického spisovatele José Emilia Pacheca ke Kafkovu dílu, zmiňuje jeho publicistické texty na toto téma, ale soustředí se především na jeho povídky. Pachecova vize města, v němž se otevírá "jiný" svět, ponořený pod každodennost, odkazuje na Kafku. Ve fantastických povídkách - "La fiesta brava", "Tenga para que se entretenga" a dalších - Pacheco rozvíjí téma podzemních prostor, nejistých a logicky nevysvětlitelných. V další tematické linii jeho povídek s postavami dětí a dospívajících prochází mexické hlavní město a jeho romská čtvrť změnou modernizace tak neadekvátní, že zpochybňuje samotnou existenci vzpomínaného světa dětství. V povídce Las batallas en el desierto zase příběh zamilovaného chlapce otevírá další akcenty ve vztahu syna k otci a moci. Stejný způsob vyprávění staví do protikladu svobodu umění a neprůhledný autoritářský svět.cs
uk.abstract.enThe text comments on Mexican writer José Emilio Pacheco’s relationship with Kafka’s work, mentioning his journalistic texts on the subject, but concentrating mainly on his short stories. Pacheco’s vision of the city in which and “other” world opens up, submerged beneath the everyday, alludes to Kafka. In the fantastic stories — “La fiesta brava”, “Tenga para que se entretenga” and others- Pacheco develops the theme of subway spaces, uncertain and logically inexplicable. In the other thematic line of his short stories, with the characters of children and adolescents, the Mexican capital and its Roma neighborhood undergo a change of modernization so inadequate that it casts doubt on the very existence of the remembered world of childhood. In turn, in the short novel Las batallas en el desierto, the story of the boy in love opens other accents in the relationship between the son and the father and power. The same way of narrating opposes the freedom of art to the opaque authoritarian world.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage126cs
dc.description.endPage134cs
dcterms.isPartOf.nameSvět literaturycs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssueSpecial Issueen
dcterms.isPartOf.issn2336–6729
dc.relation.isPartOfUrlhttps://svetliteratury.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV