Zobrazit minimální záznam

A man from Zapotlán hung by Kafka: The Kafkaesque literature of Juan José Arreola
dc.contributor.authorBrescia, Pablo
dc.date.accessioned2023-12-13T13:40:09Z
dc.date.available2023-12-13T13:40:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187148
dc.language.isoescs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectJuan José Arreolacs
dc.subjectFranz Kafkacs
dc.subjectliterary poeticscs
dc.subjectfantastic literaturecs
dc.subjectabsurditycs
dc.titleUn hombre de Zapotlán colgado de Kafka: La literatura kafkiana de Juan José Arreolacs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedA man from Zapotlán hung by Kafka: The Kafkaesque literature of Juan José Arreolacs
uk.abstract.csLiterární poetika mexického spisovatele Juana José Arreoly (1918-2001), jedné z velkých postav latinskoamerického vyprávění 20. století, stojí na třech pilířích: na jeho zařazení do specifické literární tradice, na autorské pozici "kulturního megafonu" a na preferenci fantastické literatury. V rámci této literární tradice poskytuje Kafka pro Arreolu, snad jako žádný jiný autor, možnou literární optiku k hlubšímu zkoumání člověka naší doby. Cílem tohoto příspěvku je projít tento literární most Arreola-Kafka a přečíst některé hrany kafkovského v Arreolově díle, přičemž zvláštní pozornost bude věnována možným komunikačním nádobám mezi oběma literárními projekty.cs
uk.abstract.enThe literary poetics of Mexican writer Juan José Arreola (1918–2001), one of the great figures of 20th century Latin American narrative, rests on three pillars: his inscription in a specific literary tradition, an authorial position as a “cultural megaphone” and his preference for fantastic literature. Within that literary tradition, for Arreola Kafka, perhaps like no other author, provides a possible literary lens to examine in depth the human being of our time. The purpose of this paper is to traverse this Arreola-Kafka literary bridge and to read some edges of the Kafkaesque in Arreola’s work, paying special attention to the possible communicating vessels between the two literary projects.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage85cs
dc.description.endPage95cs
dcterms.isPartOf.nameSvět literaturycs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssueSpecial Issueen
dcterms.isPartOf.issn2336–6729
dc.relation.isPartOfUrlhttps://svetliteratury.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV