Zobrazit minimální záznam

Well-being and Personality Traits of the Elderly Attending University of the Third Age
dc.contributor.advisorBaumgartner, František
dc.creatorŘečinská, Denisa
dc.date.accessioned2023-11-07T23:56:25Z
dc.date.available2023-11-07T23:56:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186618
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topic of well-being and personality traits of elderly people attending a university of the third age (U3A). The thesis is written in relation to factors that may have a significant role in the context of the education of elderly at U3A. The aim of the thesis is to analyse the relationship between well-being and personality traits. Additionally, it also monitors other factors that may be related to both key variables, including the length of participation in educational activities and general demographic data such as gender, age, and education. This thesis firstly examines the theoretical framework by explaining key definitions such as elderly citizens and university of the third age. It outlines characteristic of elderly students attending U3A, for example their motivation behind studying at U3A or the extent of representation of their personality traits. Subsequently, the thesis presents the concepts of personality traits of the five-factor model and well-being. Emphasis is placed on the connections between these two ideas that have been discovered by researchers thus far. The additional part of the thesis is also empirical research, which is conducted through questionnaires and focuses specifically on the concept of psychological well-being. The research...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem osobní pohody a osobnostními rysy seniorů, kteří navštěvují univerzitu třetího věku (U3V). Práce je psána ve spojitosti s faktory, které mohou v kontextu vzdělávání seniorů na U3V hrát významnou roli. Cílem práce je analýza vztahu osobní pohody s osobnostními rysy. Dále jsou v práci sledovány také jiné faktory, které s oběma klíčovými proměnnými mohou souviset. Mezi tyto vybrané faktory patří délka participace na vzdělávacích aktivitách a základní demografické údaje, kterými jsou pohlaví, věk a vzdělání. Práce se nejdříve věnuje stěžejním pojmům jako senior a univerzita třetího věku. Je v ní také nastíněno, co může být pro seniory navštěvující univerzitu třetího věku charakteristické, a to například z hlediska důvodu jejich zájmu o studium na U3V nebo míry zastoupení jejich osobnostních rysů. Poté práce představuje koncept osobnostních rysů pětifaktorového modelu osobnosti a osobní pohody. Důraz je kladen i na dosud zjištěné souvislosti mezi těmito dvěma oblastmi. Nedílnou součástí práce je také empirické šetření, které je provedeno prostřednictvím dotazníků a soustředí se konkrétně na koncept psychologické pohody. Výzkumný soubor je tvořen seniory ve věku 65+, kteří se vzdělávají na vybraných univerzitách třetího věku v Praze. Záměrem tohoto šetření je zjistit,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectelderly|well-being|psychological well-being|personality traits|Big Five personality traits|University of the Third Ageen_US
dc.subjectsenioři|osobní pohoda|psychologická pohoda|osobnostní rysy|pětifaktorový model osobnosti|univerzita třetího věkucs_CZ
dc.titleOsobní pohoda a osobnostní rysy seniorů navštěvujících univerzitu třetího věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247209
dc.title.translatedWell-being and Personality Traits of the Elderly Attending University of the Third Ageen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem osobní pohody a osobnostními rysy seniorů, kteří navštěvují univerzitu třetího věku (U3V). Práce je psána ve spojitosti s faktory, které mohou v kontextu vzdělávání seniorů na U3V hrát významnou roli. Cílem práce je analýza vztahu osobní pohody s osobnostními rysy. Dále jsou v práci sledovány také jiné faktory, které s oběma klíčovými proměnnými mohou souviset. Mezi tyto vybrané faktory patří délka participace na vzdělávacích aktivitách a základní demografické údaje, kterými jsou pohlaví, věk a vzdělání. Práce se nejdříve věnuje stěžejním pojmům jako senior a univerzita třetího věku. Je v ní také nastíněno, co může být pro seniory navštěvující univerzitu třetího věku charakteristické, a to například z hlediska důvodu jejich zájmu o studium na U3V nebo míry zastoupení jejich osobnostních rysů. Poté práce představuje koncept osobnostních rysů pětifaktorového modelu osobnosti a osobní pohody. Důraz je kladen i na dosud zjištěné souvislosti mezi těmito dvěma oblastmi. Nedílnou součástí práce je také empirické šetření, které je provedeno prostřednictvím dotazníků a soustředí se konkrétně na koncept psychologické pohody. Výzkumný soubor je tvořen seniory ve věku 65+, kteří se vzdělávají na vybraných univerzitách třetího věku v Praze. Záměrem tohoto šetření je zjistit,...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topic of well-being and personality traits of elderly people attending a university of the third age (U3A). The thesis is written in relation to factors that may have a significant role in the context of the education of elderly at U3A. The aim of the thesis is to analyse the relationship between well-being and personality traits. Additionally, it also monitors other factors that may be related to both key variables, including the length of participation in educational activities and general demographic data such as gender, age, and education. This thesis firstly examines the theoretical framework by explaining key definitions such as elderly citizens and university of the third age. It outlines characteristic of elderly students attending U3A, for example their motivation behind studying at U3A or the extent of representation of their personality traits. Subsequently, the thesis presents the concepts of personality traits of the five-factor model and well-being. Emphasis is placed on the connections between these two ideas that have been discovered by researchers thus far. The additional part of the thesis is also empirical research, which is conducted through questionnaires and focuses specifically on the concept of psychological well-being. The research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV