Zobrazit minimální záznam

School socialization as an instrument of social selection
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorKnapová, Jana Katarína
dc.date.accessioned2023-11-07T23:06:40Z
dc.date.available2023-11-07T23:06:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186568
dc.description.abstractBakalářská práce, Jana Katarína Knapová, obor Pedagogika, 2023 Abstract in English The aim of the work is to describe and characterize the influence of the school socialization process on the education of individuals with different dispositions and their academic success. The basic method of the work is analysis, which is based on an objective view of the significance and selective function of school socialization in the societal system and the associated requirements that an individual must meet in order to be successful in school education, achieve a certain level of education, and obtain an appropriate social status. The work describes the importance of school socialization from a subjective perspective for academic success, achieved education, and social status. Based on professional knowledge and research, it describes and analyzes the influence of individual dispositions on success in meeting the requirements set within school socialization. It examines in detail the impact of the family's social and cultural environment on the individual's education, which is considered the most significant and differentiating factor, and although there is an effort to mitigate its influence, it has a significant impact on individual academic success in the Czech education system. Following the current criticism of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce, Jana Katarína Knapová, obor Pedagogika, 2023 Abstrakt v českém jazyce Záměrem práce je popsat a charakterizovat vliv procesu školní socializace na vzdělávání jedinců s rozdílnými dispozicemi a jejich školní úspěšnost. Základní metodou práce je analýza, která vychází z objektivního pohledu na význam a selektivní funkci školní socializace ve společenském systému a s ní spojených požadavků, které musí jedinec splnit, aby byl ve školním vzdělávání úspěšný, dosáhl určitého stupně vzdělání a získal odpovídající sociální status. Práce popisuje, jaký význam má školní socializace ze subjektivního hlediska pro školní úspěšnost dosažené vzdělání a sociální status. Na základě odborných poznatků a výzkumů popisuje a analyzuje, jaký vliv mají individuální dispozice na úspěšnost při splnění požadavků daných v rámci školní socializace. Podrobně rozebírá působení sociálního a kulturního prostředí rodiny na vzdělávání jedince, které je považováno za nejvýznamnější a diferencující faktor a přestože je snahou jeho vliv zmírnit, má v českém vzdělávacím systému z hlediska individuální školní úspěšnosti výrazný vliv. V návaznosti na současnou kritiku výrazného vlivu sociálního a kulturního prostředí rodiny vzhledem k míře školní úspěšnosti je v závěrečné části práce rozebrána koncepce pro snižování sociálních...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectschool socialization|social selection|school|function of school systém education s|predispositions|socialization influences|cultural enviroment|family|family enviromenten_US
dc.subjectškolní socializace|sociální selekce|škola|funkce školy|vzdělávací systém predispozice|socializační vlivy|kulturní prostředí|rodina|rodinné prostředícs_CZ
dc.titleŠkolní socializace jako nástroj sociální selekcecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258717
dc.title.translatedSchool socialization as an instrument of social selectionen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce, Jana Katarína Knapová, obor Pedagogika, 2023 Abstrakt v českém jazyce Záměrem práce je popsat a charakterizovat vliv procesu školní socializace na vzdělávání jedinců s rozdílnými dispozicemi a jejich školní úspěšnost. Základní metodou práce je analýza, která vychází z objektivního pohledu na význam a selektivní funkci školní socializace ve společenském systému a s ní spojených požadavků, které musí jedinec splnit, aby byl ve školním vzdělávání úspěšný, dosáhl určitého stupně vzdělání a získal odpovídající sociální status. Práce popisuje, jaký význam má školní socializace ze subjektivního hlediska pro školní úspěšnost dosažené vzdělání a sociální status. Na základě odborných poznatků a výzkumů popisuje a analyzuje, jaký vliv mají individuální dispozice na úspěšnost při splnění požadavků daných v rámci školní socializace. Podrobně rozebírá působení sociálního a kulturního prostředí rodiny na vzdělávání jedince, které je považováno za nejvýznamnější a diferencující faktor a přestože je snahou jeho vliv zmírnit, má v českém vzdělávacím systému z hlediska individuální školní úspěšnosti výrazný vliv. V návaznosti na současnou kritiku výrazného vlivu sociálního a kulturního prostředí rodiny vzhledem k míře školní úspěšnosti je v závěrečné části práce rozebrána koncepce pro snižování sociálních...cs_CZ
uk.abstract.enBakalářská práce, Jana Katarína Knapová, obor Pedagogika, 2023 Abstract in English The aim of the work is to describe and characterize the influence of the school socialization process on the education of individuals with different dispositions and their academic success. The basic method of the work is analysis, which is based on an objective view of the significance and selective function of school socialization in the societal system and the associated requirements that an individual must meet in order to be successful in school education, achieve a certain level of education, and obtain an appropriate social status. The work describes the importance of school socialization from a subjective perspective for academic success, achieved education, and social status. Based on professional knowledge and research, it describes and analyzes the influence of individual dispositions on success in meeting the requirements set within school socialization. It examines in detail the impact of the family's social and cultural environment on the individual's education, which is considered the most significant and differentiating factor, and although there is an effort to mitigate its influence, it has a significant impact on individual academic success in the Czech education system. Following the current criticism of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV