Zobrazit minimální záznam

The Cathedral of Saint Vitus in Prague in the Sketches of Antonín Slavíček
dc.contributor.advisorBendová, Eva
dc.creatorKašperová, Karolína
dc.date.accessioned2023-11-07T21:59:26Z
dc.date.available2023-11-07T21:59:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186474
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the role of sketches in the work of Antonín Slavíček. As an exemple of his work is a sketch of gothic building of the Cathedral of St. Vitus in Prague, to which he devoted intensively at the end of his life. There are total of 11 preparatory sketches and studies for the painting. In the first part (chapter 1-3) of the work, the influences that formulated the painting of this artist will be analyzed, but mainly the sketch itself will be analyzed and also its essence will be described here in the fine arts, especially in the modern arts. The second part (chapter 4-5) will deal with the comparison for Slavíček of an atypical motif of architecture and his famous landscape theme, the analysis of individual sketches and the key question - to what extent did the painter base his sketches in the final work? What role did the sketch play in his work? None of the monographs devoted to Antonín Slavíček completely discuss this topic. Keywords Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malbaen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malbacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAntonín Slavíčeken_US
dc.subjecta sketchen_US
dc.subjectthe Cathedral of St. Vitus in Pragueen_US
dc.subjectThe Mařak's schoolen_US
dc.subjectdrawingen_US
dc.subjectKameničkyen_US
dc.subjectimpresionismen_US
dc.subjectplein air paintingen_US
dc.subjectAntonín Slavíčekcs_CZ
dc.subjectskicacs_CZ
dc.subjectchrám sv. Víta v Prazecs_CZ
dc.subjectMařákova školacs_CZ
dc.subjectkresbacs_CZ
dc.subjectKameničkycs_CZ
dc.subjectimpresionismuscs_CZ
dc.subjectplenérová malbacs_CZ
dc.titleChrám svatého Víta v Praze ve skicách Antonína Slavíčkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245225
dc.title.translatedThe Cathedral of Saint Vitus in Prague in the Sketches of Antonín Slavíčeken_US
dc.contributor.refereePech, Milan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malbacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the role of sketches in the work of Antonín Slavíček. As an exemple of his work is a sketch of gothic building of the Cathedral of St. Vitus in Prague, to which he devoted intensively at the end of his life. There are total of 11 preparatory sketches and studies for the painting. In the first part (chapter 1-3) of the work, the influences that formulated the painting of this artist will be analyzed, but mainly the sketch itself will be analyzed and also its essence will be described here in the fine arts, especially in the modern arts. The second part (chapter 4-5) will deal with the comparison for Slavíček of an atypical motif of architecture and his famous landscape theme, the analysis of individual sketches and the key question - to what extent did the painter base his sketches in the final work? What role did the sketch play in his work? None of the monographs devoted to Antonín Slavíček completely discuss this topic. Keywords Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malbaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV