From Brussels with love? Data Analysis of Social Media usage by Czech Members of the European Parliament
Z Bruselu s láskou? Analýza dat o využívání sociálních médií českými poslanci Evropského parlamentu
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186304Identifikátory
SIS: 260614
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ullrichová, Eliška
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropských studií
Datum obhajoby
22. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Evropský parlament, poslanci Evropského parlamentu, sociální sítě, datová analýza, kvantitativní analýza, Pearsonův korelační koeficient, politická komunikace, FacebookKlíčová slova (anglicky)
European Parliament, Members of the European Parliament, Social Media, Data Analysis, Quantitative Analysis, Pearson Correlation Coefficient, Political Communication, FacebookPopulismus roste v celé Evropě i ve světě. Výzkumy ukazují, že zejména v Evropském parlamentu v posledních desetiletích roste počet populistických politiků. Stejně tak je na vzestupu využívání sociálních médií, které využívají zejména politici tohoto typu, kteří šíří svá poselství a využívají k tomu emocionalitu a negativitu. Vzhledem k tomu, že literatura naznačila, že populisté jsou obzvláště aktivní, efektivní a sledovaní, byl tento výzkum zaměřen na analýzu vztahu mezi mírou populismu a jeho vlivem na tři proměnné poslanců Evropského parlamentu zvolených za Českou republiku. K vyhodnocení takového vztahu byla využita data z Facebooku (příspěvky na stránce, interakce uživatelů a počty sledujících), která umožnila ověřit definované hypotézy a odpovědět na výzkumnou otázku. Jako širší rámec byla použita explorační datová analýza, zatímco Pearsonův korelační koeficient byt posloužit jako nástroj pro výpočet korelace. Škála nezávislé proměnné (míra populismu) tedy vycházela z údajů o českých politických stranách, které se odrážejí v anti-elitářství, přítomnost tématu korupce, protekcionismu a nacionalismu. Závislé proměnné vycházely z aktivity, efektivity a získávání stoupenců. Pro zvýšení důvěryhodnosti výzkumu byl navíc proveden test statistické významnosti. Výsledky analýzy ukázaly, že míra...
Populism is on growth throughout Europe and the World. Research has shown that especially in the European Parliament, the number of populist politicians is rising over the last decades. Likewise, social media usage by users is booming and is used particularly by this type of politicians who spread their messages, using emotionality and negativity. Since the literature indicated that populists are especially active, efficient, and followed this research aimed to analyze the relationship between the degree of populism and its influence on the three variables of the Members of the European Parliament elected for Czechia. In order to evaluate such a relationship, the data from Facebook (page posts, interaction by users, and numbers of followers) were utilized to test defined hypotheses and answer the research question. Exploratory Data Analysis was used as a wider framework, while Pearson Correlation Coefficient served as a tool for computing the correlation. Therefore, the scale of the independent variable (degree of populism) was based on data about Czech political parties, reflected in anti-elitism, corruption salience, protectionism, and nationalism. The dependent variables were based on activity, efficiency, and acquirement of followers. Moreover, the test of statistical significance was conducted...