Zobrazit minimální záznam

The right to inclusive education
dc.creatorPodhorský, Václav
dc.date.accessioned2023-11-07T20:47:45Z
dc.date.available2023-11-07T20:47:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186012
dc.description.abstractof thesis "The right to inclusive education" The thesis deals with the issue of inclusion in education, especially its legal protection and the assessment of the extent to which the right to inclusive education can be characterized as a fundamental human right. After the introduction, definition of the subject and object of the right to inclusive education (including the international context), description of its legal provision and some circumstances in relation to its implementation in the Czech Republic, the right to inclusive education is evaluated in relation to the constitutional order of the Czech Republic. The international human rights treaties are studied in the following two chapters. Special attention is paid in this context to the issue of the so-called bankruptcy judgement of the Czech Constitutional Court and the rarely concerned question of its temporal scope. In addition to positive law, some decisions of the Constitutional Court and Czech general courts are also taken into account. In relation to international human rights treaties, significant attention is also paid to the decisions of international bodies, in particular the European Court of Human Rights. The case law of the European Court of Human Rights not only provides many arguments in relation to the assessment of the...en_US
dc.description.abstractpráce "Právo na inkluzivní vzdělávání" Práce se zabývá problematikou inkluze ve vzdělávání, a to zejména jejím právním zakotvením a posouzením, nakolik je právo na inkluzivní vzdělávání možné charakterizovat jako základní lidské právo. Po úvodu, vymezení subjektu a předmětu práva na inkluzivní vzdělávání (vč. mezinárodního kontextu), popisu jeho zákonného zakotvení a přiblížení některých okolností ve vztahu k jeho zavádění v ČR je vyhodnoceno právo na inkluzivní vzdělávání vzhledem k ústavnímu pořádku ČR. A to bez zahrnutí mezinárodních lidskoprávních smluv, které jsou studovány v následujících dvou kapitolách. Zvláštní pozornost je v této souvislosti věnována problematice tzv. konkursního nálezu Ústavního soudu a málo řešené otázce jeho časové působnosti. Kromě pozitivního práva jsou v práci zohledněna i některá rozhodnutí Ústavního soudu a českých obecných soudů. Ve vztahu k mezinárodním smlouvám o lidských právech je věnována významná pozornost i rozhodnutím relevantních mezinárodních orgánů, zejména pak Evropského soudu pro lidská práva. Rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva totiž nejenže poskytuje mnohé argumenty ve vztahu k posouzení existence základního lidského práva na inkluzivní vzdělávání, ale indikuje i možný vývoj ve vztahu k problematice hospodářských, sociálních a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectThe right to inclusive educationEconomicen_US
dc.subjectsocial and cultural rightsBankruptcy judgement of the Czech Constitutional Courten_US
dc.subjectPrávo na inkluzivní vzděláváníHospodářskács_CZ
dc.subjectsociální a kulturní právaKonkursní nález Ústavního souducs_CZ
dc.titlePrávo na inkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-20
dc.description.departmentKatedra ústavního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Constitutional Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258935
dc.title.translatedThe right to inclusive educationen_US
dc.contributor.refereeHřebejk, Jiří
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra ústavního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Constitutional Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.cspráce "Právo na inkluzivní vzdělávání" Práce se zabývá problematikou inkluze ve vzdělávání, a to zejména jejím právním zakotvením a posouzením, nakolik je právo na inkluzivní vzdělávání možné charakterizovat jako základní lidské právo. Po úvodu, vymezení subjektu a předmětu práva na inkluzivní vzdělávání (vč. mezinárodního kontextu), popisu jeho zákonného zakotvení a přiblížení některých okolností ve vztahu k jeho zavádění v ČR je vyhodnoceno právo na inkluzivní vzdělávání vzhledem k ústavnímu pořádku ČR. A to bez zahrnutí mezinárodních lidskoprávních smluv, které jsou studovány v následujících dvou kapitolách. Zvláštní pozornost je v této souvislosti věnována problematice tzv. konkursního nálezu Ústavního soudu a málo řešené otázce jeho časové působnosti. Kromě pozitivního práva jsou v práci zohledněna i některá rozhodnutí Ústavního soudu a českých obecných soudů. Ve vztahu k mezinárodním smlouvám o lidských právech je věnována významná pozornost i rozhodnutím relevantních mezinárodních orgánů, zejména pak Evropského soudu pro lidská práva. Rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva totiž nejenže poskytuje mnohé argumenty ve vztahu k posouzení existence základního lidského práva na inkluzivní vzdělávání, ale indikuje i možný vývoj ve vztahu k problematice hospodářských, sociálních a...cs_CZ
uk.abstract.enof thesis "The right to inclusive education" The thesis deals with the issue of inclusion in education, especially its legal protection and the assessment of the extent to which the right to inclusive education can be characterized as a fundamental human right. After the introduction, definition of the subject and object of the right to inclusive education (including the international context), description of its legal provision and some circumstances in relation to its implementation in the Czech Republic, the right to inclusive education is evaluated in relation to the constitutional order of the Czech Republic. The international human rights treaties are studied in the following two chapters. Special attention is paid in this context to the issue of the so-called bankruptcy judgement of the Czech Constitutional Court and the rarely concerned question of its temporal scope. In addition to positive law, some decisions of the Constitutional Court and Czech general courts are also taken into account. In relation to international human rights treaties, significant attention is also paid to the decisions of international bodies, in particular the European Court of Human Rights. The case law of the European Court of Human Rights not only provides many arguments in relation to the assessment of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra ústavního právacs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV