Zobrazit minimální záznam

Factors related to academic stress among students of Czech universities
dc.contributor.advisorMalvotová, Pavla
dc.creatorLövenhöfer, Kryštof
dc.date.accessioned2023-11-07T20:33:30Z
dc.date.available2023-11-07T20:33:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185780
dc.description.abstractThis study aimed to explore the topic of academic stress among students of Czech universities, to determine the level they experience, and most importantly, to verify whether the characteristics of students at Czech universities are related to their level of perceived academic stress. Specifically, the following factors were considered: gender, year of study, field of study, unhealthy eating, average time spent on social media, and financial situation pressure. To measure individual characteristics and the level of academic stress, data was collected through own questionnaire survey, which students entered by self-selection, and the final sample consisted of 610 respondents. The questionnaire utilized a self-translated version of the Perceived Academic Stress Scale (PAS), for which internal consistency was measured using Cronbach's alpha at 0.83. This represents a higher value than the original scale and can be considered a sufficiently reliable tool. The measured values of academic stress indicated 18 % of students with low academic stress, 63 % with moderate, and 19 % with high levels. At the same time, seven out of twelve hypotheses were confirmed. Specifically, higher values of academic stress were found among female students, students of veterinary fields, students who consumed some of the...en_US
dc.description.abstractPráce si stanovila cíl prozkoumat téma akademického stresu studentů českých vysokých škol, zjistit, jakou úroveň prožívají, a hlavně ověřit, jestli charakteristiky studentů českých vysokých škol souvisí s jejich úrovní vnímaného akademického stresu. Konkrétně se jednalo o následující faktory: gender, ročník studia, obor studia, nezdravé stravování, průměrný čas strávený sledováním sociálních médií a tlak finanční situace. Pro změření jednotlivých charakteristik a úrovně akademického stresu proběhl vlastní sběr dat skrze dotazníkové šetření, do kterého studenti vstupovali samovýběrem, přičemž výsledný vzorek čítal 610 respondentů. V rámci dotazníku byl využit vlastní překlad škály PAS vnímaného akademického stresu, pro kterou byla naměřena vnitřní konzistence 0,83 pomocí Cronbachovy alfa, což představuje vyšší hodnotu než původní škála a lze ji označit za dostatečně reliabilní nástroj. Naměřené hodnoty akademického stresu poukázali na 18 % studentů se slabým akademickým stresem, 63 % se středním a 19 % s vysokým. Současně se podařilo potvrdit sedm z dvanácti stanovených hypotéz. Konkrétně se vyšší hodnoty akademického stresu ukázaly mezi studentkami, studenty veterinárních oborů, studenty, kteří častěji konzumovali některé vybrané potraviny nebo nápoje a horší vnímanou finanční situací. Tyto...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAcademic stress|Czech university students|correlation studyen_US
dc.subjectAkademický stres|čeští vysokoškolští studenti|korelační studiecs_CZ
dc.titleFaktory související s akademickým stresem u studentů českých vysokých školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257090
dc.title.translatedFactors related to academic stress among students of Czech universitiesen_US
dc.contributor.refereeSládek, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce si stanovila cíl prozkoumat téma akademického stresu studentů českých vysokých škol, zjistit, jakou úroveň prožívají, a hlavně ověřit, jestli charakteristiky studentů českých vysokých škol souvisí s jejich úrovní vnímaného akademického stresu. Konkrétně se jednalo o následující faktory: gender, ročník studia, obor studia, nezdravé stravování, průměrný čas strávený sledováním sociálních médií a tlak finanční situace. Pro změření jednotlivých charakteristik a úrovně akademického stresu proběhl vlastní sběr dat skrze dotazníkové šetření, do kterého studenti vstupovali samovýběrem, přičemž výsledný vzorek čítal 610 respondentů. V rámci dotazníku byl využit vlastní překlad škály PAS vnímaného akademického stresu, pro kterou byla naměřena vnitřní konzistence 0,83 pomocí Cronbachovy alfa, což představuje vyšší hodnotu než původní škála a lze ji označit za dostatečně reliabilní nástroj. Naměřené hodnoty akademického stresu poukázali na 18 % studentů se slabým akademickým stresem, 63 % se středním a 19 % s vysokým. Současně se podařilo potvrdit sedm z dvanácti stanovených hypotéz. Konkrétně se vyšší hodnoty akademického stresu ukázaly mezi studentkami, studenty veterinárních oborů, studenty, kteří častěji konzumovali některé vybrané potraviny nebo nápoje a horší vnímanou finanční situací. Tyto...cs_CZ
uk.abstract.enThis study aimed to explore the topic of academic stress among students of Czech universities, to determine the level they experience, and most importantly, to verify whether the characteristics of students at Czech universities are related to their level of perceived academic stress. Specifically, the following factors were considered: gender, year of study, field of study, unhealthy eating, average time spent on social media, and financial situation pressure. To measure individual characteristics and the level of academic stress, data was collected through own questionnaire survey, which students entered by self-selection, and the final sample consisted of 610 respondents. The questionnaire utilized a self-translated version of the Perceived Academic Stress Scale (PAS), for which internal consistency was measured using Cronbach's alpha at 0.83. This represents a higher value than the original scale and can be considered a sufficiently reliable tool. The measured values of academic stress indicated 18 % of students with low academic stress, 63 % with moderate, and 19 % with high levels. At the same time, seven out of twelve hypotheses were confirmed. Specifically, higher values of academic stress were found among female students, students of veterinary fields, students who consumed some of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV