dc.contributor.advisor | Fapšo, Marek | |
dc.creator | Formáčková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-11-08T00:16:05Z | |
dc.date.available | 2023-11-08T00:16:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/185772 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with one specific monument and its use in the teaching of history. In the theoretical part, the author focuses on the role of monuments in education, the ways in which monuments are displayed, and also the content that is displayed. The practical part focuses on a teaching project that will be implemented at Valtice Castle. The goal of the thesis is the development of the historical thinking concepts. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá jednou konkrétní památkou a jejím využitím ve výuce dějepisu. V teoretické části se autorka věnuje úloze památek ve vzdělávání, způsobům, jakým památky vystavují, a také obsahu, který je vystavován. Praktická část se zaměřuje na výukový projekt, jenž bude realizován na zámku Valtice. Hlavním cílem práce je rozvoj konceptů historické gramotnosti u dané skupiny studentů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | monuments|castle|project|teaching|exposition|display|history | en_US |
dc.subject | památky|zámek|projekt|výuka|expozice|výstava|dějepis | cs_CZ |
dc.title | Památky nás učí. Zámek Valtice a jeho využití ve výuce dějepisu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-07 | |
dc.description.department | Ústav českých dějin | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Czech History | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 253040 | |
dc.title.translated | Monuments Teach Us. Valtice Castle and its Use in Teaching History | en_US |
dc.contributor.referee | Činátl, Kamil | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství historie pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of History for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Education of History for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství historie pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českých dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství historie pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of History for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství historie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of History for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá jednou konkrétní památkou a jejím využitím ve výuce dějepisu. V teoretické části se autorka věnuje úloze památek ve vzdělávání, způsobům, jakým památky vystavují, a také obsahu, který je vystavován. Praktická část se zaměřuje na výukový projekt, jenž bude realizován na zámku Valtice. Hlavním cílem práce je rozvoj konceptů historické gramotnosti u dané skupiny studentů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with one specific monument and its use in the teaching of history. In the theoretical part, the author focuses on the role of monuments in education, the ways in which monuments are displayed, and also the content that is displayed. The practical part focuses on a teaching project that will be implemented at Valtice Castle. The goal of the thesis is the development of the historical thinking concepts. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějin | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |