Zobrazit minimální záznam

Research on employee's identification with the company
dc.contributor.advisorBuriánek, Jiří
dc.creatorSýkorová, Barbora
dc.date.accessioned2023-11-07T21:29:27Z
dc.date.available2023-11-07T21:29:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185566
dc.description.abstractThe thesis is conducted in the form of applied sociological research in the company XY, where I work. Company XY belongs to a multinational corporation and is engaged in manufacturing and development for the automotive industry. The sociological research is conceived in the form of a quantitative questionnaire survey, specifically it was an exhaustive survey of 7 selected departments of XY. A total of 770 employees were contacted, the participation rate was around 50 % and the final sample consists of 395 respondents. The survey deals with the topic of employee identification with the company and attitudes towards the company, but also includes a block dealing with attitudes towards work, focusing on the topics of job satisfaction, meaningfulness of work, motivation for good work performance, social climate in the company and the topic of stability. The aim of the study was to find out what factors influence employee identification with the company. Using multiple linear regression, the results of our analysis confirmed that employee identification with the company is significantly predicted by the factor of motivation, and the degree of employee identification with the company is most influenced by whether the employee enjoys and finds the work fulfilling. Another significant predictor is the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je provedena formou aplikovaného sociologického průzkumu ve firmě XY, ve které pracuji. Firma XY patří pod mezinárodní korporaci a zabývá se výrobou a vývojem pro automobilový průmysl. Sociologický průzkum je zde pojat ve formě kvantitativního dotazníkového šetření, konkrétně šlo o vyčerpávající šetření 7 vybraných oddělní firmy XY. Celkem jsme oslovili 770 zaměstnanců, participace se pohybovala okolo 50 % a výsledný vzorek čítá 395 respondentů. Průzkum se zabývá tématikou identifikace zaměstnance s firmou a postoji k firmě, zahrnuje ale taktéž blok zabývající se postoji k práci, který se zaměřuje na témata pracovní spokojenosti, smysluplnosti práce, motivace k dobrým pracovním výkonům, sociálním klimatem ve firmě a tématem stability. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují identifikaci zaměstnance s firmou. Za použití mnohonásobné lineární regrese nám výsledky analýzy potvrdily, že identifikaci zaměstnance s firmou významně predikuje faktor motivace. Míru identifikace zaměstnance s firmou tedy nejvíce ovlivňuje to, jestli zaměstnance práce baví a naplňuje. Dalším významným prediktorem je vnímání smysluplnosti a potřebnosti vykonávané práce. Signifikantní vliv má také to, jak dlouho zaměstnanec ve firmě pracuje. Pro doplnění jsem se zabývala také problematikou stability a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectidentification to company|job satisfaction|work identity|work motivation|organizational development|stability|company cultureen_US
dc.subjectidentifikace s firmou|pracovní spokojenost|firemní kultura|pracovní identita|motivace k práci|organizační rozvoj|stabilitacs_CZ
dc.titleVýzkum identifikace zaměstnance s firmoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254326
dc.title.translatedResearch on employee's identification with the companyen_US
dc.contributor.refereeMudd, Dana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je provedena formou aplikovaného sociologického průzkumu ve firmě XY, ve které pracuji. Firma XY patří pod mezinárodní korporaci a zabývá se výrobou a vývojem pro automobilový průmysl. Sociologický průzkum je zde pojat ve formě kvantitativního dotazníkového šetření, konkrétně šlo o vyčerpávající šetření 7 vybraných oddělní firmy XY. Celkem jsme oslovili 770 zaměstnanců, participace se pohybovala okolo 50 % a výsledný vzorek čítá 395 respondentů. Průzkum se zabývá tématikou identifikace zaměstnance s firmou a postoji k firmě, zahrnuje ale taktéž blok zabývající se postoji k práci, který se zaměřuje na témata pracovní spokojenosti, smysluplnosti práce, motivace k dobrým pracovním výkonům, sociálním klimatem ve firmě a tématem stability. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují identifikaci zaměstnance s firmou. Za použití mnohonásobné lineární regrese nám výsledky analýzy potvrdily, že identifikaci zaměstnance s firmou významně predikuje faktor motivace. Míru identifikace zaměstnance s firmou tedy nejvíce ovlivňuje to, jestli zaměstnance práce baví a naplňuje. Dalším významným prediktorem je vnímání smysluplnosti a potřebnosti vykonávané práce. Signifikantní vliv má také to, jak dlouho zaměstnanec ve firmě pracuje. Pro doplnění jsem se zabývala také problematikou stability a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is conducted in the form of applied sociological research in the company XY, where I work. Company XY belongs to a multinational corporation and is engaged in manufacturing and development for the automotive industry. The sociological research is conceived in the form of a quantitative questionnaire survey, specifically it was an exhaustive survey of 7 selected departments of XY. A total of 770 employees were contacted, the participation rate was around 50 % and the final sample consists of 395 respondents. The survey deals with the topic of employee identification with the company and attitudes towards the company, but also includes a block dealing with attitudes towards work, focusing on the topics of job satisfaction, meaningfulness of work, motivation for good work performance, social climate in the company and the topic of stability. The aim of the study was to find out what factors influence employee identification with the company. Using multiple linear regression, the results of our analysis confirmed that employee identification with the company is significantly predicted by the factor of motivation, and the degree of employee identification with the company is most influenced by whether the employee enjoys and finds the work fulfilling. Another significant predictor is the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV