Postup digitalizace v ČR a Portál občana
Digitalization process in the Czech Republic and Citizen Portal
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184791Identifikátory
SIS: 255108
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sekyrková, Milada
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Veřejná správa a spisová služba
Katedra / ústav / klinika
Katedra PVH a archivního studia
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
CzechPoint|digitalizace|eGovernment|informační systém veřejné správy|Portál občana|veřejná správaKlíčová slova (anglicky)
Citizen Portal|CzechPoint|digitization|eGovernment|information system of public administration|public administrationCílem práce je přiblížení problematiky eGovernmentu, aktuálních služeb Portálu bčana a ů občanů vůči digitalizaci veřejné správy. Úvodní kapitoly budou věnovány vývoji eGovernmentu v České republice, srovnání s některými státy Evropské unie, porovnání současného stavu s původně zamýšleným plánem, kritika a nevýhody digitalizace úřadů. Dále budou analyzovány funkce Portálu bčana, dřívější stav, podněty uživatelů a možné budoucí úpravy. V praktické části se setkáme s výzkumem zabývajícím se užíváním elektronických formulářů, služeb Portálu bčana a jejich možné rozšiřování, používání datových schránek, s důvěrou v poskytování informací ze strany občanů. Rovněž zde bude zmíněna provázanost mezi úřady a práce zaměstnanců veřejné správy. Závěr bude věnován shrnutí představených poznatků, kritika současného stavu, návrh na možné řešení a podněty k dalšímu bádání. Klíčová slova: informační systém veřejné správy, Portál občana, veřejná správa
The aim of the thesis is to approach the issue of eGovernment, the current services of the Citizen Portal and the reflation of attitudes of citizens towards the digitization of public administration. The introductory chapters will be devoted to the development of eGovernment in the Czech Republic, comparison with some states of the European Union, comparison of the current state with the originally intended plan, criticism, and disadvantages of digitalization of offices. Furthermore, the functions of the Citizen Portal, the previous state, user suggestions and possible future modifications will be analyzed. In the practical part, we will encounter research dealing with the use of electronic forms, services of the Citizen Portal and their possible expansion, the use of data boxes, and trust in the provision of information by citizens. The interdependence between offices and the work of public administration employees will also be mentioned here. The conclusion will be devoted to a summary of the knowledge presented, a critique of the current state, a proposal for a possible solution and suggestions for further research. Key words: Citizen Portal, Czech POINT, digitization, eGovernment, information system of public administration, public administration