Zobrazit minimální záznam

Hladké vykreslování Minecraft terénu
dc.contributor.advisorIser, Tomáš
dc.creatorHopfer, Eduard
dc.date.accessioned2023-11-06T14:44:39Z
dc.date.available2023-11-06T14:44:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184418
dc.description.abstractInteresting terrain is the backbone of any virtual world. To make features like caves, overhangs, and arches possible, we need to capture the internal structure of the terrain. In other words, we need a volumetric terrain model. Minecraft is known for its rich, procedurally generated worlds. Internally, these worlds use a volumetric representation - a 3D grid of voxels. While these blocky worlds look impressive already, continuous terrain is often more desirable. The goal of this thesis is to create a tool that can visualize Minecraft worlds as smooth surfaces. We explore ways of using Minecraft as a source of volumetric terrain data. The smooth scene is created by extracting a field function and polygonizing the implicit surface it defines. The user can adjust the appearance of the smooth scene through several parameters. The application also supports the exploration of the infinite Minecraft worlds in real-time. 1en_US
dc.description.abstractZajímavý terén je páteří každého virtuálního světa. Aby mohl terén obsahovat prvky jako jeskyně, převisy a oblouky, musíme zachytit jeho vnitřní strukturu. Jinými slovy, potřebujeme objemový model terénu. Minecraft je známý svými bohatými, procedurálně generovanými světy. Interně tyto světy používají objemovou reprezentaci - 3D mřížku voxelů. I když tyto hranaté světy vypadají působivě, často chceme mít terén souvislý. Cílem této práce je vytvořit nástroj, který dokáže vizualizovat světy Minecraftu jako hladké povrchy. Zkoumáme způsoby použití Minecraftu jako zdroje objemových dat terénu. Hladká scéna je vytvořena extrakcí funkce pole a polygonizací implicitního povrchu, který definuje. Uživatel může upravit vzhled hladké scény prostřednictvím několika parametrů. Aplikace také podporuje průzkum nekonečných světů Minecraftu v reálném čase. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectterén|voxel|implicitní plocha|Minecraft|vykreslovánícs_CZ
dc.subjectterrain|voxel|implicit surface|Minecraft|renderingen_US
dc.titleSmooth Minecraft terrain renderingen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId259124
dc.title.translatedHladké vykreslování Minecraft terénucs_CZ
dc.contributor.refereeGouder, Darryl
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZajímavý terén je páteří každého virtuálního světa. Aby mohl terén obsahovat prvky jako jeskyně, převisy a oblouky, musíme zachytit jeho vnitřní strukturu. Jinými slovy, potřebujeme objemový model terénu. Minecraft je známý svými bohatými, procedurálně generovanými světy. Interně tyto světy používají objemovou reprezentaci - 3D mřížku voxelů. I když tyto hranaté světy vypadají působivě, často chceme mít terén souvislý. Cílem této práce je vytvořit nástroj, který dokáže vizualizovat světy Minecraftu jako hladké povrchy. Zkoumáme způsoby použití Minecraftu jako zdroje objemových dat terénu. Hladká scéna je vytvořena extrakcí funkce pole a polygonizací implicitního povrchu, který definuje. Uživatel může upravit vzhled hladké scény prostřednictvím několika parametrů. Aplikace také podporuje průzkum nekonečných světů Minecraftu v reálném čase. 1cs_CZ
uk.abstract.enInteresting terrain is the backbone of any virtual world. To make features like caves, overhangs, and arches possible, we need to capture the internal structure of the terrain. In other words, we need a volumetric terrain model. Minecraft is known for its rich, procedurally generated worlds. Internally, these worlds use a volumetric representation - a 3D grid of voxels. While these blocky worlds look impressive already, continuous terrain is often more desirable. The goal of this thesis is to create a tool that can visualize Minecraft worlds as smooth surfaces. We explore ways of using Minecraft as a source of volumetric terrain data. The smooth scene is created by extracting a field function and polygonizing the implicit surface it defines. The user can adjust the appearance of the smooth scene through several parameters. The application also supports the exploration of the infinite Minecraft worlds in real-time. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV