Zobrazit minimální záznam

The Effectiveness of Centralized Planning for Intersections
dc.contributor.advisorŠvancara, Jiří
dc.creatorCizl, Eliáš
dc.date.accessioned2023-11-06T12:28:31Z
dc.date.available2023-11-06T12:28:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184326
dc.description.abstractVehicle navigation on roads is a complex problem that will probably be solved by using artificial intelligence in key roles. Today, there are cars capable of autonomous driving, but they are dependent on an old infrastructure that primarily includes intersections designed for human drivers. This thesis opens a new chapter in the area of autonomous intersection management (AIM). Most research to date has only looked at how best to implement a solution for a single intersection. We have created a simulation that runs in real time, where up to several dozen intersections appear side by side. In this work, we conduct experiments where we test different layouts of the autonomous algorithms along with traffic lights. Autonomous intersections clearly win with their efficiency, and in larger cities it's most advantageous to deploy them at the busiest intersections. 1en_US
dc.description.abstractNavigace vozidel po silnicích je komplexní problém, který se pravděpodobně dočká ře- šení zapojením umělé inteligence pro klíčové role. Dnes existují auta schopná samostatné jízdy, která jsou ale závislá na staré infrastruktuře zahrnující především křižovatky ur- čené pro lidské řidiče. Tento text otvírá novou kapitolu v problematice autonomního řízení křižovatek (AIM). Většina dosavadních výzkumů se zabývala pouze tím, jak co nejlépe naimplementovat řešení pro jednu křižovatku. My jsme vytvořili simulaci běžící v reálném čase, kde se objevuje až několik desítek křižovatek vedle sebe. V práci provádíme experimenty, kde testujeme různá zapojení autonomních algoritmů spolu se světelnými křižovatkami. Autonomní křižovatky svou efektivitou jasně vítězí a ve větších městech se nejvíce vyplácí je nasazovat na nejvytíženějších uzlech. 1cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectInteligentní křižovatka|Plánování cest|Simulace|Unity|Autonomní vozidlacs_CZ
dc.subjectIntelligent intersection|Route planning|Simulation|Unity|Autonomous vehiclesen_US
dc.titleEfektivita centralizovaného plánování křižovatekcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId233176
dc.title.translatedThe Effectiveness of Centralized Planning for Intersectionsen_US
dc.contributor.refereeIvanová, Marika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNavigace vozidel po silnicích je komplexní problém, který se pravděpodobně dočká ře- šení zapojením umělé inteligence pro klíčové role. Dnes existují auta schopná samostatné jízdy, která jsou ale závislá na staré infrastruktuře zahrnující především křižovatky ur- čené pro lidské řidiče. Tento text otvírá novou kapitolu v problematice autonomního řízení křižovatek (AIM). Většina dosavadních výzkumů se zabývala pouze tím, jak co nejlépe naimplementovat řešení pro jednu křižovatku. My jsme vytvořili simulaci běžící v reálném čase, kde se objevuje až několik desítek křižovatek vedle sebe. V práci provádíme experimenty, kde testujeme různá zapojení autonomních algoritmů spolu se světelnými křižovatkami. Autonomní křižovatky svou efektivitou jasně vítězí a ve větších městech se nejvíce vyplácí je nasazovat na nejvytíženějších uzlech. 1cs_CZ
uk.abstract.enVehicle navigation on roads is a complex problem that will probably be solved by using artificial intelligence in key roles. Today, there are cars capable of autonomous driving, but they are dependent on an old infrastructure that primarily includes intersections designed for human drivers. This thesis opens a new chapter in the area of autonomous intersection management (AIM). Most research to date has only looked at how best to implement a solution for a single intersection. We have created a simulation that runs in real time, where up to several dozen intersections appear side by side. In this work, we conduct experiments where we test different layouts of the autonomous algorithms along with traffic lights. Autonomous intersections clearly win with their efficiency, and in larger cities it's most advantageous to deploy them at the busiest intersections. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV