Zobrazit minimální záznam

Vyhlazování trojúhelníkových sítí se zachováním význačných rysů
dc.contributor.advisorBubník, Vojtěch
dc.creatorIvičič, Michal
dc.date.accessioned2023-11-06T23:10:06Z
dc.date.available2023-11-06T23:10:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184109
dc.description.abstractIn this thesis, we address the problem of smooth interpolatory subdivision of triangle meshes. This problem is more challenging than general smooth subdivision as the original vertices of the mesh cannot be moved to produce smoother surfaces. There are also not that many existing works that cover this problem. As a solution, we use the minimization of a global fairness energy to compute the positions of newly added vertices of the mesh. This approach results in smoother surfaces than the widely used butterfly subdivision scheme, but at the cost of increased computational complexity and potential volume loss in the resulting mesh. We analyze the sources of volume loss and implement a solution to prevent it. Our algorithm also preserves sharp edges and points on the mesh surface. While our solution performs well for basic objects, it may produce artifacts for more complex ones. As a future work, we suggest ways to improve our algorithm to address the artifact occurrences. 1en_US
dc.description.abstractV této práci řešíme problém hladkého interpolačního dělení trojúhelníkových sítí. Jedná se o obtížnější problém než obecné dělení trojúhelníkových sítí s vyhlazováním, protože původní vrcholy sítě nelze posouvat tak, aby výsledné povrchy byly jemnější. Na toto téma také není mnoho různých postupů v odpovídající literatuře. Jako řešení používáme minimalizaci globální vyhlazovací energie, která jako výsledek vrací pozice vrcholů nově přidaných do sítě. Tato metoda produkuje hladší výsledky než rozšířeně používané dělení zvané butterfly subdivision, ale za cenu vyšší výpočetní náročnosti a ztráty objemu výsledné sítě v některých případech. V práci analyzujeme, kde k takové ztrátě objemu dochází a implementujeme řešení, které ztrátě zabraňuje. Náš algoritmus navíc zachovává ostré hrany a body na povrchu sítě. Zatímco naše řešení dobře zvládá jednoduché objekty, v některých případech produkuje u složitějších objektů artefakty. Jako budoucí práce navrhujeme způsoby, jak náš algoritmus vylepšit, aby se potenciálně vyřešila většina takových artefaktů. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectdiskrétní diferenciální geometrie|zpracování trojúhelníkových sítí|dělící povrchycs_CZ
dc.subjectdiscrete differential geometry|mesh processing|subdivision iiien_US
dc.titleFeature preserving triangle mesh fairingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId258120
dc.title.translatedVyhlazování trojúhelníkových sítí se zachováním význačných rysůcs_CZ
dc.contributor.refereeRittig, Tobias
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci řešíme problém hladkého interpolačního dělení trojúhelníkových sítí. Jedná se o obtížnější problém než obecné dělení trojúhelníkových sítí s vyhlazováním, protože původní vrcholy sítě nelze posouvat tak, aby výsledné povrchy byly jemnější. Na toto téma také není mnoho různých postupů v odpovídající literatuře. Jako řešení používáme minimalizaci globální vyhlazovací energie, která jako výsledek vrací pozice vrcholů nově přidaných do sítě. Tato metoda produkuje hladší výsledky než rozšířeně používané dělení zvané butterfly subdivision, ale za cenu vyšší výpočetní náročnosti a ztráty objemu výsledné sítě v některých případech. V práci analyzujeme, kde k takové ztrátě objemu dochází a implementujeme řešení, které ztrátě zabraňuje. Náš algoritmus navíc zachovává ostré hrany a body na povrchu sítě. Zatímco naše řešení dobře zvládá jednoduché objekty, v některých případech produkuje u složitějších objektů artefakty. Jako budoucí práce navrhujeme způsoby, jak náš algoritmus vylepšit, aby se potenciálně vyřešila většina takových artefaktů. 1cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, we address the problem of smooth interpolatory subdivision of triangle meshes. This problem is more challenging than general smooth subdivision as the original vertices of the mesh cannot be moved to produce smoother surfaces. There are also not that many existing works that cover this problem. As a solution, we use the minimization of a global fairness energy to compute the positions of newly added vertices of the mesh. This approach results in smoother surfaces than the widely used butterfly subdivision scheme, but at the cost of increased computational complexity and potential volume loss in the resulting mesh. We analyze the sources of volume loss and implement a solution to prevent it. Our algorithm also preserves sharp edges and points on the mesh surface. While our solution performs well for basic objects, it may produce artifacts for more complex ones. As a future work, we suggest ways to improve our algorithm to address the artifact occurrences. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV