Zobrazit minimální záznam

Dynamic visual functions assessment and training in juniors training game sports
dc.contributor.advisorValouchová, Petra
dc.creatorPecková, Natalie
dc.date.accessioned2023-11-06T12:11:23Z
dc.date.available2023-11-06T12:11:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184106
dc.description.abstractThe term neurovisual training describes procedures that improve an individual's visual- cognitive skills. In this thesis, we tried to characterize selected visual-cognitive skills, unify examination procedures and find possibilities for their training. In the theoretical part, you can find a list of conventional and software tools used for this purpose. In the appendices we describe specific exercises with selected tools. In the practical part, we put together training aimed at selected parameters and tested its effect on a group of junior volleyball players. Methodology: We established seven parameters that we monitored as part of input and output measurements. The examination can be divided into the static part, which was carried out by a qualified optometrist, and the dynamic part using the Senaptec Sensory Station under the guidance of a trained physiotherapist. Of the original 31 probands participating in input measurement, only 18 participated in output measurement. They were volleyball players from two Prague clubs with an average age of around 13 years. Probands were randomly assigned to an intervention and control group. The intervention group underwent three months of neurovisual training in a common part of conventional training at a frequency of one per week with the addition of...en_US
dc.description.abstractPojem neurovizuální trénink popisuje postupy prohlubující vizuálně-kognitivní dovednosti jedince. V této diplomové práci jsme se pokusili charakterizovat vybrané vizuálně- kognitivní dovednosti, unifikovat vyšetřovací postupy a nalézt možnosti jejich tréninku. V teoretické části lze najít výčet jednotlivých konvenčních i softwarových pomůcek používaných za tímto účelem. V přílohách popisujeme konkrétní cviky s vybranými pomůckami. V praktické části jsme sestavili trénink mířený na námi vybrané parametry a testovali jeho efekt na skupině volejbalistů juniorského věku. Metodika: Stanovili jsme sedm parametrů, které jsme sledovali v rámci vstupního a výstupního měření. Vyšetření lze rozdělit na statickou, kterou prováděl diplomovaný optometrista, a dynamickou část měřenou pomocí přístroje Senaptec Sensory Station pod vedením zaškoleného fyzioterapeuta. Z původních 31 vstupně měřených probandů se výstupního měření zúčastnilo pouze 18. Jednalo se o hráče volejbalu 2 pražských klubů s věkovým průměrem kolem 13 let. Probandi byli náhodně rozděleni na skupinu intervenční a kontrolní. Intervenční skupina podstoupila tří měsíční neurovizuální trénink ve společné části konvenčního tréninku při frekvenci 1/týdně s doplněním o individuální přípravu v rámci autoterapie. Kontrolní skupina pokračovala v běžné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectneurovizuální tréninkcs_CZ
dc.subjectkognitivní tréninkcs_CZ
dc.subjectoptometriecs_CZ
dc.subjectakomodace a vergencecs_CZ
dc.subjectSenaptec Sensory Stationcs_CZ
dc.subjectneurovisual trainingen_US
dc.subjectcognitive trainingen_US
dc.subjectoptometryen_US
dc.subjectaccommodation and vergenceen_US
dc.subjectSenaptec Sensory Stationen_US
dc.titleMožnosti vyšetření a trénink dynamických optických funkcí u juniorů herních sportůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId231054
dc.title.translatedDynamic visual functions assessment and training in juniors training game sportsen_US
dc.contributor.refereeKolář, Jáchym
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPojem neurovizuální trénink popisuje postupy prohlubující vizuálně-kognitivní dovednosti jedince. V této diplomové práci jsme se pokusili charakterizovat vybrané vizuálně- kognitivní dovednosti, unifikovat vyšetřovací postupy a nalézt možnosti jejich tréninku. V teoretické části lze najít výčet jednotlivých konvenčních i softwarových pomůcek používaných za tímto účelem. V přílohách popisujeme konkrétní cviky s vybranými pomůckami. V praktické části jsme sestavili trénink mířený na námi vybrané parametry a testovali jeho efekt na skupině volejbalistů juniorského věku. Metodika: Stanovili jsme sedm parametrů, které jsme sledovali v rámci vstupního a výstupního měření. Vyšetření lze rozdělit na statickou, kterou prováděl diplomovaný optometrista, a dynamickou část měřenou pomocí přístroje Senaptec Sensory Station pod vedením zaškoleného fyzioterapeuta. Z původních 31 vstupně měřených probandů se výstupního měření zúčastnilo pouze 18. Jednalo se o hráče volejbalu 2 pražských klubů s věkovým průměrem kolem 13 let. Probandi byli náhodně rozděleni na skupinu intervenční a kontrolní. Intervenční skupina podstoupila tří měsíční neurovizuální trénink ve společné části konvenčního tréninku při frekvenci 1/týdně s doplněním o individuální přípravu v rámci autoterapie. Kontrolní skupina pokračovala v běžné...cs_CZ
uk.abstract.enThe term neurovisual training describes procedures that improve an individual's visual- cognitive skills. In this thesis, we tried to characterize selected visual-cognitive skills, unify examination procedures and find possibilities for their training. In the theoretical part, you can find a list of conventional and software tools used for this purpose. In the appendices we describe specific exercises with selected tools. In the practical part, we put together training aimed at selected parameters and tested its effect on a group of junior volleyball players. Methodology: We established seven parameters that we monitored as part of input and output measurements. The examination can be divided into the static part, which was carried out by a qualified optometrist, and the dynamic part using the Senaptec Sensory Station under the guidance of a trained physiotherapist. Of the original 31 probands participating in input measurement, only 18 participated in output measurement. They were volleyball players from two Prague clubs with an average age of around 13 years. Probands were randomly assigned to an intervention and control group. The intervention group underwent three months of neurovisual training in a common part of conventional training at a frequency of one per week with the addition of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV