Zobrazit minimální záznam

The Confrontation of Motor Performance of Elementary and Special Schools Pupils
dc.contributor.advisorLejčarová, Alena
dc.creatorVondráček, Lukáš
dc.date.accessioned2017-04-12T16:35:10Z
dc.date.available2017-04-12T16:35:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18405
dc.description.abstractNázev práce: Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň základní motorické výkonnosti žáků Základních škol praktických ve vybraných testech kondičních schopností a získané hodnoty porovnat s žáky běžných základních škol. Metoda: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžných ZŠ ve věku od 13 do 15 let byla požita testová baterie UNIFITTEST (6-60) (Měkota, et al., 2002). Ta obsahovala následující testy: "Skok daleký z místa", "Leh - sed opakovaně", "Běh po dobu 12 min", "Člunkový běh 4 x 1Ometrů". Výsledky: Z hlediska průměrů výkonů v jednotlivých testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu d (hodnota větší než 0,5) však byla nižší motorická výkonnost prokázána pouze u děvčat základních škol praktických oproti děvčatům ze základních škol, a to ve všech testech. U chlapců byla prokázána pouze v testu "Běh po dobu 12 minut". Předpokládané větší mezipohlavní rozdíly ve výsledcích motorických testů u žáků základních škol nebyly prokázány. Klíčová slova: lehká mentální retardace, základní škola praktická, motorická výkonnost, UNIFITTEST (6-60), kondiční schopnosti 2cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The confrontation of motor performance of elementary and special schools pupils The targets: The main purpose of this work was to find out the level of basic motor performance of special schools pupils in chosen tests of fitness abilites (Unifittest 6-60). The gained data was compared with the results of pupils of common elementary schools. The method: The test battery UNIFITTEST (6-60), (Měkota, et al., 2002) was used to set the level of motor performance of elementary and special schools pupils at the age from 13 to 15. The test battery contained the tests as follows: "Standing broadjump", "Repeated sit-ups", "12-minute run", "4 x 10m shuttle run". The results: In term of averages of feats in individual's tests was demonstrated lower motor performance by the pupils of special schools. In light value of Cohen index d (the value larger than O, 5) however lower motor performance was demonstrated oniy by the girls of special schools against girls from elementary school, namely of all tests. By the boys was demonstrated solely in test ;,12-minute run". Implied trust larger differences among the boys and girls weren't demonstrated in results of motor tests by the pupil's of elementary schools. Keywords: mild mental retardation, special school, motor performance, UNIFITTEST (6--60), fitness abilities 3en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleSrovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktickýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-26
dc.description.departmentKabinet pedagogických praxícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29634
dc.title.translatedThe Confrontation of Motor Performance of Elementary and Special Schools Pupilsen_US
dc.contributor.refereeČichoň, Rostislav
dc.identifier.aleph001016756
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Kabinet pedagogických praxícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň základní motorické výkonnosti žáků Základních škol praktických ve vybraných testech kondičních schopností a získané hodnoty porovnat s žáky běžných základních škol. Metoda: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžných ZŠ ve věku od 13 do 15 let byla požita testová baterie UNIFITTEST (6-60) (Měkota, et al., 2002). Ta obsahovala následující testy: "Skok daleký z místa", "Leh - sed opakovaně", "Běh po dobu 12 min", "Člunkový běh 4 x 1Ometrů". Výsledky: Z hlediska průměrů výkonů v jednotlivých testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu d (hodnota větší než 0,5) však byla nižší motorická výkonnost prokázána pouze u děvčat základních škol praktických oproti děvčatům ze základních škol, a to ve všech testech. U chlapců byla prokázána pouze v testu "Běh po dobu 12 minut". Předpokládané větší mezipohlavní rozdíly ve výsledcích motorických testů u žáků základních škol nebyly prokázány. Klíčová slova: lehká mentální retardace, základní škola praktická, motorická výkonnost, UNIFITTEST (6-60), kondiční schopnosti 2cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The confrontation of motor performance of elementary and special schools pupils The targets: The main purpose of this work was to find out the level of basic motor performance of special schools pupils in chosen tests of fitness abilites (Unifittest 6-60). The gained data was compared with the results of pupils of common elementary schools. The method: The test battery UNIFITTEST (6-60), (Měkota, et al., 2002) was used to set the level of motor performance of elementary and special schools pupils at the age from 13 to 15. The test battery contained the tests as follows: "Standing broadjump", "Repeated sit-ups", "12-minute run", "4 x 10m shuttle run". The results: In term of averages of feats in individual's tests was demonstrated lower motor performance by the pupils of special schools. In light value of Cohen index d (the value larger than O, 5) however lower motor performance was demonstrated oniy by the girls of special schools against girls from elementary school, namely of all tests. By the boys was demonstrated solely in test ;,12-minute run". Implied trust larger differences among the boys and girls weren't demonstrated in results of motor tests by the pupil's of elementary schools. Keywords: mild mental retardation, special school, motor performance, UNIFITTEST (6--60), fitness abilities 3en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kabinet pedagogických praxícs_CZ
dc.identifier.lisID990010167560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV