Zobrazit minimální záznam

Insight to European Physiotherapy Education systems: How choice of Alma Mater affect Quality of Life and Quality of Education of Physiotherapy Students
dc.contributor.advisorŘasová, Kamila
dc.creatorSchramlová, Michaela
dc.date.accessioned2023-11-06T12:31:02Z
dc.date.available2023-11-06T12:31:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183676
dc.description.abstractObjective: The objective of this study is to describe and compare the current educational systems and selective modalities related to mental health, sleep quality, nutritional habits a physical activity of physiotherapy students in Europe. Methodology: A cross-sectional, descriptive study processing two questionnaires is used with one dedicated to university representatives and the other to physiotherapy students. Results: Although 75% of students rated their quality of life positively and 47% were satisfied with their mental health, 65% showed higher levels of stress and 50.5% describe dan impaired sleep quality. The minimum physical activity of 150 minutes weekly was described by 78.9% of students, within which 67% engage in strengthening twice a week. Students with a higher stress load/worse psychological health also showed worse sleep quality and lower amount of physical activity, women were significantly worse off. In terms of physical activity and sleep quality, students from Finland and Kosovo achieved the best results, while students from Italy, Greece, and Portugal achieved the worst. Students from Italy indicated the greatest dissatisfaction with the organization of the study system and communication between teachers and have the lowest number of taught techniques (15/33), while in Kosovo...en_US
dc.description.abstractCíl: Cílem práce je deskriptivní popis a porovnání současných vzdělávacích systému a vybraných modalit (psychické zdraví, kvalita spánku a nutriční návyky, pohybová aktivity) u studentů fyzioterapie v Evropě. Metodika: Jedná se o průřezovou, deskriptivní studii zpracovávající dva dotazníky. Respondenty prvního dotazníku byli zástupci univerzit, druhého pak studenti bakalářského programu fyzioterapie. Výsledky: Přestože 75 % studentů hodnotí svou kvalitu života pozitivně a 47 % je spokojeno se svým mentálním zdravím, 65 % ukazuje vyšší míru stresové zátěže, společně s 70,5 % popisujících zhoršenou kvalitu spánku. Minimální pohybovou aktivitu 150 min/týden popisuje 78,9 % studentů, a posilování 2x týdně se věnuje 67 %. Studenti dosahujících horších výsledků stresové zátěže/ psychického zdraví vykazovali i horší kvalitu spánku a nižší množství pohybové aktivity, signifikantně hůře na tom byly ženy. Nejlépe jsou na tom, z pohledu psychického zdraví, pohybové aktivity a kvality spánku studenti z Finska a Kosova, nejhůře naopak studenti z Itálie, Řecka a Portugalska. Studenti z Itálie zároveň udávají největší nespokojenost s organizací studijního programu a komunikace mezi vyučujícími a zároveň i nejméně vyučovaných technik (15/33). Oproti tomu studenti z Kosova vykazovali nejvyšší výsledky v rámci...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectrehabilitacecs_CZ
dc.subjectstudiumcs_CZ
dc.subjectpsychické zdravícs_CZ
dc.subjectkvalita spánkucs_CZ
dc.subjectnutriční návykycs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectrehabilitationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectmental healthen_US
dc.subjectsleep qualityen_US
dc.subjectnutrition habitsen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.titleVhled do evropského vzdělávacího systému fyzioterapie: Jak výběr alma mater ovlivňuje kvalitu života a kvalitu vzdělání studentů fyzioterapiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId244108
dc.title.translatedInsight to European Physiotherapy Education systems: How choice of Alma Mater affect Quality of Life and Quality of Education of Physiotherapy Studentsen_US
dc.contributor.refereeŠpaňhelová, Šárka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná fyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied physiotherapyen_US
thesis.degree.programAplikovaná fyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programApplied physiotherapyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná fyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied physiotherapyen_US
uk.degree-program.csAplikovaná fyzioterapiecs_CZ
uk.degree-program.enApplied physiotherapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCíl: Cílem práce je deskriptivní popis a porovnání současných vzdělávacích systému a vybraných modalit (psychické zdraví, kvalita spánku a nutriční návyky, pohybová aktivity) u studentů fyzioterapie v Evropě. Metodika: Jedná se o průřezovou, deskriptivní studii zpracovávající dva dotazníky. Respondenty prvního dotazníku byli zástupci univerzit, druhého pak studenti bakalářského programu fyzioterapie. Výsledky: Přestože 75 % studentů hodnotí svou kvalitu života pozitivně a 47 % je spokojeno se svým mentálním zdravím, 65 % ukazuje vyšší míru stresové zátěže, společně s 70,5 % popisujících zhoršenou kvalitu spánku. Minimální pohybovou aktivitu 150 min/týden popisuje 78,9 % studentů, a posilování 2x týdně se věnuje 67 %. Studenti dosahujících horších výsledků stresové zátěže/ psychického zdraví vykazovali i horší kvalitu spánku a nižší množství pohybové aktivity, signifikantně hůře na tom byly ženy. Nejlépe jsou na tom, z pohledu psychického zdraví, pohybové aktivity a kvality spánku studenti z Finska a Kosova, nejhůře naopak studenti z Itálie, Řecka a Portugalska. Studenti z Itálie zároveň udávají největší nespokojenost s organizací studijního programu a komunikace mezi vyučujícími a zároveň i nejméně vyučovaných technik (15/33). Oproti tomu studenti z Kosova vykazovali nejvyšší výsledky v rámci...cs_CZ
uk.abstract.enObjective: The objective of this study is to describe and compare the current educational systems and selective modalities related to mental health, sleep quality, nutritional habits a physical activity of physiotherapy students in Europe. Methodology: A cross-sectional, descriptive study processing two questionnaires is used with one dedicated to university representatives and the other to physiotherapy students. Results: Although 75% of students rated their quality of life positively and 47% were satisfied with their mental health, 65% showed higher levels of stress and 50.5% describe dan impaired sleep quality. The minimum physical activity of 150 minutes weekly was described by 78.9% of students, within which 67% engage in strengthening twice a week. Students with a higher stress load/worse psychological health also showed worse sleep quality and lower amount of physical activity, women were significantly worse off. In terms of physical activity and sleep quality, students from Finland and Kosovo achieved the best results, while students from Italy, Greece, and Portugal achieved the worst. Students from Italy indicated the greatest dissatisfaction with the organization of the study system and communication between teachers and have the lowest number of taught techniques (15/33), while in Kosovo...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantMachač, Stanislav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV