Zobrazit minimální záznam

Metaphors and Similes in Contemporary Egyptian Television Advertising
dc.contributor.advisorOndráš, František
dc.creatorMoustafa, Magda
dc.date.accessioned2023-07-24T16:41:06Z
dc.date.available2023-07-24T16:41:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183242
dc.description.abstractThis Bachelor thesis focuses on forms of specific means of expression, specifically metaphor and simile, in current Egyptian TV commercials from the last five years (2017-2022). The Thesis is based on the analysis of commercial spots downloaded from video recordings at YouTube platform. The recorded commercial spots are divided into four thematic groups including food, living, cosmetic and pharmaceutical products for a comprehensive demonstration of the results drawn from the analysed phenomena. Based on the analysed commercial spots as a whole, and especially on its linguistic aspects, describes this thesis the form of metaphor and simile as a significant element in Egyptian Colloquial Arabic. Key words: Egyptian TV Advertising, Metaphor, Simile, Egyptian Colloquial Arabicen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na pozorování formy specifických jazykových prostředků, a to metafory a přirovnání, v současné egyptské televizní reklamě, konkrétně za posledních pět let (2017-2022). Práce vychází z analýzy reklamních spotů získaných pomocí nahrávek z platformy YouTube. Nahrané reklamní spoty jsou zde pro komplexnější demonstraci výstupů pramenících ze zkoumaných jevů rozděleny na čtyři tematické celky, které zahrnují odvětví potravin, bydlení, kosmetiky a farmacie. Na základě analyzovaných reklamních spotů, jakožto celku, ale především jazykových aspektů, postihuje práce formu metafor a přirovnání jakožto významného prvku egyptské hovorové arabštiny. Klíčová slova: egyptská televizní reklama, metafora, přirovnání, egyptská hovorová arabštinacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAdvertising|Linguistic Means|Egyptian Colloquial Arabic|Arabic Language Cultureen_US
dc.subjectreklama|jazykové prostředky|egyptská hovorová arabština|arabská jazyková kulturacs_CZ
dc.titleMetafora a přirovnání v současné egyptské televizní reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-22
dc.description.departmentKatedra Blízkého východucs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Middle Eastern Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254888
dc.title.translatedMetaphors and Similes in Contemporary Egyptian Television Advertisingen_US
dc.contributor.refereeBielický, Viktor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBlízkovýchodní studia se specializací Arabistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMiddle Eastern Studies with specialisation in Arabic Studiesen_US
thesis.degree.programBlízkovýchodní studiacs_CZ
thesis.degree.programMiddle Eastern Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra Blízkého východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Middle Eastern Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBlízkovýchodní studia se specializací Arabistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMiddle Eastern Studies with specialisation in Arabic Studiesen_US
uk.degree-program.csBlízkovýchodní studiacs_CZ
uk.degree-program.enMiddle Eastern Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na pozorování formy specifických jazykových prostředků, a to metafory a přirovnání, v současné egyptské televizní reklamě, konkrétně za posledních pět let (2017-2022). Práce vychází z analýzy reklamních spotů získaných pomocí nahrávek z platformy YouTube. Nahrané reklamní spoty jsou zde pro komplexnější demonstraci výstupů pramenících ze zkoumaných jevů rozděleny na čtyři tematické celky, které zahrnují odvětví potravin, bydlení, kosmetiky a farmacie. Na základě analyzovaných reklamních spotů, jakožto celku, ale především jazykových aspektů, postihuje práce formu metafor a přirovnání jakožto významného prvku egyptské hovorové arabštiny. Klíčová slova: egyptská televizní reklama, metafora, přirovnání, egyptská hovorová arabštinacs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis focuses on forms of specific means of expression, specifically metaphor and simile, in current Egyptian TV commercials from the last five years (2017-2022). The Thesis is based on the analysis of commercial spots downloaded from video recordings at YouTube platform. The recorded commercial spots are divided into four thematic groups including food, living, cosmetic and pharmaceutical products for a comprehensive demonstration of the results drawn from the analysed phenomena. Based on the analysed commercial spots as a whole, and especially on its linguistic aspects, describes this thesis the form of metaphor and simile as a significant element in Egyptian Colloquial Arabic. Key words: Egyptian TV Advertising, Metaphor, Simile, Egyptian Colloquial Arabicen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV