Zobrazit minimální záznam

"Americký způsob je odporné monstrum:" Vykreslení Americké společnosti v poezii Allena Ginsberga, Gregoryho Corsa, Amiriho Baraka a Chena Chena
dc.contributor.advisorDelbos, Stephan
dc.creatorMoravec Zajkr, Alexandra
dc.date.accessioned2023-07-24T12:47:50Z
dc.date.available2023-07-24T12:47:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183178
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the portrayal and criticism of American society in the poetic works of twentieth and twenty-first century poets, namely Allen Ginsberg, Gregory Corso, Amiri Baraka and Chen Chen, focusing predominantly on the style of the depiction and issues addressed in the selected poems. The objective of this thesis is to determine some of the principal topics of their social critique and show the impact the historical context had in the composition of their poems and on the commentary contained therein. Selected poems of each author are analyzed separately to point out the notions that are unique to their portrayal and to show that despite differences in personalities and historical periods, certain issues of the United States are discussed and continue to be discussed by poets from both the twentieth and twenty-first centuries. The thesis demonstrates, however, that specific social and racial circumstances, together with historical context, inform each poet's writing, showing that the poets of the twentieth century pose different questions from the poets of the twenty-first century even as their opinion of American society as a whole remains critical.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zobrazením a kritikou americké společnosti v básnických dílech básníků dvacátého a jednadvacátého století, jmenovitě Allena Ginsberga, Gregoryho Corsa, Amiriho Baraky a Chena Chena, přičemž se zaměřuje především na styl zobrazení a problematiku řešenou ve vybraných básních. Záměrem této práce je určit některá ze zásadních témat jejich kritiky společnosti a ukázat, jaký vliv měl historický kontext na kompozici jejich básní a na kritiku v nich obsaženou. Vybrané básně každého autora jsou analyzovány zvlášť, aby bylo poukázáno na pojmy, které jsou pro jejich zobrazení jedinečné, a také aby bylo ukázáno, že navzdory rozdílům v jejich osobnostech a historických obdobích se určitými otázkami Spojených států zabývali a nadále zabývají básníci dvacátého i jednadvacátého století. Práce však ukazuje, že jejich specifická společenská třída a rasa spolu s historickým kontextem ovlivňují uměleckou tvorbu jednotlivých básníků, a ukazuje, že básníci dvacátého století kladou jiné otázky než básníci jednadvacátého, i když jejich názor na americkou společnost jako celek zůstává kritický.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAmerican poetry|Allen Ginsberg|Gregory Corso|Amiri Baraka|Chen Chen|Cold War|Twentieth century|Twenty-first century|COVID-19|Social critique|United States of America|Politics|9en_US
dc.subject11en_US
dc.subjectAmerická poezie|Allen Ginsberg|Gregory Corso|Amiri Baraka|Chen Chen|20. století|21. století|Studená válka|COVID-19|kritika společnosti|Spojené Státy Americké|rasismus|politica|9cs_CZ
dc.subject11cs_CZ
dc.title"The American Way Is a Hideous Monster:" The Portrayal of American Society in the Poetry of Allen Ginsberg, Gregory Corso, Amiri Baraka and Chen Chenen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255096
dc.title.translated"Americký způsob je odporné monstrum:" Vykreslení Americké společnosti v poezii Allena Ginsberga, Gregoryho Corsa, Amiriho Baraka a Chena Chenacs_CZ
dc.contributor.refereeQuinn, Justin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá zobrazením a kritikou americké společnosti v básnických dílech básníků dvacátého a jednadvacátého století, jmenovitě Allena Ginsberga, Gregoryho Corsa, Amiriho Baraky a Chena Chena, přičemž se zaměřuje především na styl zobrazení a problematiku řešenou ve vybraných básních. Záměrem této práce je určit některá ze zásadních témat jejich kritiky společnosti a ukázat, jaký vliv měl historický kontext na kompozici jejich básní a na kritiku v nich obsaženou. Vybrané básně každého autora jsou analyzovány zvlášť, aby bylo poukázáno na pojmy, které jsou pro jejich zobrazení jedinečné, a také aby bylo ukázáno, že navzdory rozdílům v jejich osobnostech a historických obdobích se určitými otázkami Spojených států zabývali a nadále zabývají básníci dvacátého i jednadvacátého století. Práce však ukazuje, že jejich specifická společenská třída a rasa spolu s historickým kontextem ovlivňují uměleckou tvorbu jednotlivých básníků, a ukazuje, že básníci dvacátého století kladou jiné otázky než básníci jednadvacátého, i když jejich názor na americkou společnost jako celek zůstává kritický.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the portrayal and criticism of American society in the poetic works of twentieth and twenty-first century poets, namely Allen Ginsberg, Gregory Corso, Amiri Baraka and Chen Chen, focusing predominantly on the style of the depiction and issues addressed in the selected poems. The objective of this thesis is to determine some of the principal topics of their social critique and show the impact the historical context had in the composition of their poems and on the commentary contained therein. Selected poems of each author are analyzed separately to point out the notions that are unique to their portrayal and to show that despite differences in personalities and historical periods, certain issues of the United States are discussed and continue to be discussed by poets from both the twentieth and twenty-first centuries. The thesis demonstrates, however, that specific social and racial circumstances, together with historical context, inform each poet's writing, showing that the poets of the twentieth century pose different questions from the poets of the twenty-first century even as their opinion of American society as a whole remains critical.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV