Zobrazit minimální záznam

Read, Understand, Interpret: The Literary Prose Text in Foreign Language Teaching and Literature Pedagogy
dc.date.accessioned2023-07-20T09:30:41Z
dc.date.available2023-07-20T09:30:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183112
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectUmělecký text v cizojazyčné výucecs
dc.subjectvýuka narativní analýzy a interpretace literárního textucs
dc.subjectčtení s porozuměnímcs
dc.subjectJiří Kratochvilcs
dc.subjectčeská povídkacs
dc.subjectvzdělávací kontextcs
dc.subjectvýuková praxecs
dc.titleČíst, pochopit, interpretovat. Literární prozaický text ve výuce cizího jazyka a ve výuce literaturycs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedRead, Understand, Interpret: The Literary Prose Text in Foreign Language Teaching and Literature Pedagogycs
uk.abstract.enIn this study, based on observations of our own pedagogical work, we consider different didactic approaches to the same literary text (the short story ‘From Prague to Brno’ by Jiří Kratochvil) in the teaching of Czech as a foreign language and in the teaching of literature, including analysis of literary texts. The starting point is a comparison of the learning objectives in both of these contexts, followed by a presentation of specific tasks and lines of inquiry vis-à-vis the text, their justification, and analysis of student reactions. In conclusion, we emphasize those aspects that should be considered in the teaching of literary and prose texts, not only by foreign language teachers but also (in our view) teachers of literature and literary interpretation.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.identifier.doi10.14712/23366680.2023.1.6
dc.description.startPage108cs
dc.description.endPage130cs
dcterms.isPartOf.nameSlovo a smyslcs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssue42
dcterms.isPartOf.issn2336-6680
dc.relation.isPartOfUrlhttps://wordandsense.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV