Zobrazit minimální záznam

Artificial Intelligence for the Hanabi Game
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorAmbrožová, Lucie
dc.date.accessioned2023-07-24T18:45:51Z
dc.date.available2023-07-24T18:45:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183080
dc.description.abstractThe Hanabi game is currently very popular for the development of various Artificial Intelligences (AI). This popularity is mainly based on the fact that Hanabi is stochastic, possible to play in multiplayer, and mainly cooperative. In the literature, many ap- proaches on how to develop AI for this game can be found. These approaches are mainly based on hand-written algorithms, Bayesian approaches, and deep Q learning. In this thesis, we continue this research looking at the development of handwritten AI, handwritten AI using evolutionary algorithms, and AI based on deep Q-learning. Using results from five handwritten Artificial Intelligences, we show how adding indi- vidual agent enhancements affects the final score. We further improve the best handwrit- ten AI by optimising its parameters using an evolutionary algorithm. This resulting AI achieves the best results presented in the literature for a 5-player game for hand-written AI without the use of hat guessing strategies. The deep-Q learning-based AI was tested only on a significantly scaled-down and simplified version of Hanabi due to computational power and memory leak issues, but on this simplified version we successfully trained it to score above half of the possible points over 5000 games. 1en_US
dc.description.abstractHra Hanabi je v současnosti velice populární pro vývoj nejrůznějších umělých inteli- gencí. Tato popularita spočívá především v tom, že Hanabi je stochastické, možné hrát ve více hráčích, a především kooperativní. V literatuře je možné dohledat mnoho přístupů k vývoji umělých inteligencí pro tuto hru, které jsou založeny na především na ručně psaných algoritmech, bayesovském přístupu a hlubokém Q-učení. V rámci této práce na tento vývoj navazujme zabýváme se vývojem ručně psaných inteligencí, ručně psaných umělých inteligencí s využitím evolučních algoritmů a umělé inteligence založené na hlubokém Q-učení. Na výsledcích z pěti ručně psaných umělých inteligencí ukazujeme, jak přidávání jed- notlivých vylepšení agentů má vliv na výsledné skóre. Dále nejlepší ručně psanou umělou inteligenci ještě vylepšujeme tím, že její parametry optimalizujeme pomocí evolučního algoritmu. Tato výsledná umělá inteligence dosahuje nejlepších výsledků prezentovaných v literatuře pro hru 5 hráčů pro ručně psané umělé inteligence bez využití hat guessing strategií. Umělou inteligenci založenou na hlubokém Q-učení jsme nakonec z výpočetních důvodů a kvůli problémům s memory leakem zkoušeli jen na výrazně zmenšené a zjed- nodušení verzi Hanabi, kde se nám ji však úspěšně během 5000 her povedlo natrénovat tak, že dosahovala nad...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectHanabi|Artificial Intelligence|Evolutionary Algorithm|Q-learningen_US
dc.subjectHanabi|Umělá inteligence|Evoluční algoritmus|Q-učenícs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro hru Hanabics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-29
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249864
dc.title.translatedArtificial Intelligence for the Hanabi Gameen_US
dc.contributor.refereeČerný, Vojtěch
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHra Hanabi je v současnosti velice populární pro vývoj nejrůznějších umělých inteli- gencí. Tato popularita spočívá především v tom, že Hanabi je stochastické, možné hrát ve více hráčích, a především kooperativní. V literatuře je možné dohledat mnoho přístupů k vývoji umělých inteligencí pro tuto hru, které jsou založeny na především na ručně psaných algoritmech, bayesovském přístupu a hlubokém Q-učení. V rámci této práce na tento vývoj navazujme zabýváme se vývojem ručně psaných inteligencí, ručně psaných umělých inteligencí s využitím evolučních algoritmů a umělé inteligence založené na hlubokém Q-učení. Na výsledcích z pěti ručně psaných umělých inteligencí ukazujeme, jak přidávání jed- notlivých vylepšení agentů má vliv na výsledné skóre. Dále nejlepší ručně psanou umělou inteligenci ještě vylepšujeme tím, že její parametry optimalizujeme pomocí evolučního algoritmu. Tato výsledná umělá inteligence dosahuje nejlepších výsledků prezentovaných v literatuře pro hru 5 hráčů pro ručně psané umělé inteligence bez využití hat guessing strategií. Umělou inteligenci založenou na hlubokém Q-učení jsme nakonec z výpočetních důvodů a kvůli problémům s memory leakem zkoušeli jen na výrazně zmenšené a zjed- nodušení verzi Hanabi, kde se nám ji však úspěšně během 5000 her povedlo natrénovat tak, že dosahovala nad...cs_CZ
uk.abstract.enThe Hanabi game is currently very popular for the development of various Artificial Intelligences (AI). This popularity is mainly based on the fact that Hanabi is stochastic, possible to play in multiplayer, and mainly cooperative. In the literature, many ap- proaches on how to develop AI for this game can be found. These approaches are mainly based on hand-written algorithms, Bayesian approaches, and deep Q learning. In this thesis, we continue this research looking at the development of handwritten AI, handwritten AI using evolutionary algorithms, and AI based on deep Q-learning. Using results from five handwritten Artificial Intelligences, we show how adding indi- vidual agent enhancements affects the final score. We further improve the best handwrit- ten AI by optimising its parameters using an evolutionary algorithm. This resulting AI achieves the best results presented in the literature for a 5-player game for hand-written AI without the use of hat guessing strategies. The deep-Q learning-based AI was tested only on a significantly scaled-down and simplified version of Hanabi due to computational power and memory leak issues, but on this simplified version we successfully trained it to score above half of the possible points over 5000 games. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV