Zobrazit minimální záznam

Causes of the failure of children in studies from socially excluded locations.
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorMacháček, Radovan
dc.date.accessioned2023-07-24T21:01:02Z
dc.date.available2023-07-24T21:01:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182666
dc.description.abstract(in English): The diploma thesis deals with the description of school failure and barriers among children coming from socially excluded locations in the Czech Republic. The problem of children from socially excluded locations who do not succeed at school or have a problem with learning is an increasingly common problem in many countries around the world. This issue is caused by a number of factors, including lack of access to quality education, poverty and lack of family and community support. In this diploma thesis, I will deal with the causes of the inability of children from socially excluded locations to study and how these problems can be solved. The aim of the thesis is to identify obstacles and causes preventing the development of pupils from socially excluded locations in education and gaining employment on the labor market. Part of the work is mapping and summary of research that deals with this issue. In the practical part, using a quantitative research method, obstacles and causes are identified that prevent pupils from socially excluded locations from success at schools with regard to future obtaning an employment on the labor market.en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá popisem školního neúspěchu a neprospěchu u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit v České republice. Problém dětí ze sociálně vyloučených lokalit, které ve škole neprospívají či mají problém s učením se, je stále častějším problémem v mnoha zemích po celém světě. Tato problematika je způsobena řadou faktorů, mezi které patří nedostatečný přístup ke kvalitnímu vzdělání, chudoba a nedostatečná podpora ze strany rodiny a komunity. V této diplomové práci se budu zabývat příčinami neschopnosti dětí ze sociálně vyloučených lokalit studovat, a jak lze tyto problémy řešit. Cílem práce je zjištění překážek a příčin bránící rozvoji žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve vzdělávání a získání uplatnění na trhu práce. Součástí práce je zmapování a shrnutí výzkumů, které se touto problematikou zabývají. V praktické části jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu zjišťovány překážky a příčiny, které brání žákům ze sociálně vyloučených lokalit v prospěchu a úspěchu na školách s ohledem na budoucí uplatnění na trhu práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial exclusion|social inclusion|social pedagogy|social pedagogue|socially excluded locations|child|school|low-income familiesen_US
dc.subjectsociální vyloučení|sociální začleňování|sociální pedagogika|sociální pedagog|sociálně vyloučené lokality|dítě|škola|nízko-příjmové rodinycs_CZ
dc.titlePříčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255380
dc.title.translatedCauses of the failure of children in studies from socially excluded locations.en_US
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá popisem školního neúspěchu a neprospěchu u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit v České republice. Problém dětí ze sociálně vyloučených lokalit, které ve škole neprospívají či mají problém s učením se, je stále častějším problémem v mnoha zemích po celém světě. Tato problematika je způsobena řadou faktorů, mezi které patří nedostatečný přístup ke kvalitnímu vzdělání, chudoba a nedostatečná podpora ze strany rodiny a komunity. V této diplomové práci se budu zabývat příčinami neschopnosti dětí ze sociálně vyloučených lokalit studovat, a jak lze tyto problémy řešit. Cílem práce je zjištění překážek a příčin bránící rozvoji žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve vzdělávání a získání uplatnění na trhu práce. Součástí práce je zmapování a shrnutí výzkumů, které se touto problematikou zabývají. V praktické části jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu zjišťovány překážky a příčiny, které brání žákům ze sociálně vyloučených lokalit v prospěchu a úspěchu na školách s ohledem na budoucí uplatnění na trhu práce.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The diploma thesis deals with the description of school failure and barriers among children coming from socially excluded locations in the Czech Republic. The problem of children from socially excluded locations who do not succeed at school or have a problem with learning is an increasingly common problem in many countries around the world. This issue is caused by a number of factors, including lack of access to quality education, poverty and lack of family and community support. In this diploma thesis, I will deal with the causes of the inability of children from socially excluded locations to study and how these problems can be solved. The aim of the thesis is to identify obstacles and causes preventing the development of pupils from socially excluded locations in education and gaining employment on the labor market. Part of the work is mapping and summary of research that deals with this issue. In the practical part, using a quantitative research method, obstacles and causes are identified that prevent pupils from socially excluded locations from success at schools with regard to future obtaning an employment on the labor market.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV