Zobrazit minimální záznam

Ethical aspects of personalized content in selected online media
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorDorňáková, Tereza
dc.date.accessioned2023-07-24T23:27:23Z
dc.date.available2023-07-24T23:27:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182392
dc.description.abstractThe thesis is focused on personalized content recommendation in Czech online news media and the ethical issues related to its implementation. The subject of the qualitative analysis are semi- structured interviews with representatives of two Czech media houses. The research sample includes respondents from Seznam Zprávy and Seznam, and from E15 and Czech News Center. The interviewees included representatives of newsrooms as well as media and product management. The aim of the study was to find out to what extent they use personalised content recommendation tools, to outline the reasons why they have decided to take this step or are considering it. It turned out that within the studied online news media they are still using personalised content recommendation to a minimum, or they are testing or planning to introduce these tools to a greater extent. Personalised recommendation tools are more widely used on the homepage of Seznam. The subject of this thesis was also to identify ethical issues related to the introduction or use of personalised recommendation. The main areas, according to the respondents' statements, include issues of setting selection parameters, the ability to retain agenda setting by editors, automation and transparency.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na personalizované doporučování obsahu v českých online zpravodajských médiích a na etické otázky, které se se zaváděním tohoto nástroje pojí. Předmětem kvalitativní analýzy jsou polostrukturované rozhovory se zástupci dvou českých mediálních domů. Součástí výzkumného vzorku jsou respondenti z redakce Seznam Zpráv a společnosti Seznam, a z redakce E15 a společnosti Czech News Center. Osloveni byli jak zástupci redakcí, tak mediálního a produktového managementu. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry nástroje personalizovaného doporučování obsahu využívají, nastínit důvody, proč se k tomuto kroku rozhodli, potažmo jej zvažují. Ukázalo se, že v rámci zkoumaných online zpravodajských médií zatím personalizované doporučování obsahu využívají minimálně, popřípadě tyto nástroje testují či plánují zavést ve větší míře. Ve větším měřítku dochází k personalizovanému doporučování na domovské stránce Seznamu. Předmětem práce byla také identifikace etických otázek, které se pojí se zaváděním či používáním personalizovaného doporučování. Mezi hlavní oblasti podle výpovědí respondentů patří otázky nastavení parametrů výběru, možnost zachovat si nastolování agendy ze strany redakcí, automatizace a transparentnost.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectpersonalizationen_US
dc.subjectalgorithmic news recommendersen_US
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectnews distributionen_US
dc.subjectŽurnalistikacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectpersonalizacecs_CZ
dc.subjectalgoritmické doporučování zprávcs_CZ
dc.subjectonline médiacs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectdistribuce zpravodajstvícs_CZ
dc.titleEtické otázky spojené s personalizací obsahu ve vybraných online médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-19
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId238844
dc.title.translatedEthical aspects of personalized content in selected online mediaen_US
dc.contributor.refereeLokšík, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na personalizované doporučování obsahu v českých online zpravodajských médiích a na etické otázky, které se se zaváděním tohoto nástroje pojí. Předmětem kvalitativní analýzy jsou polostrukturované rozhovory se zástupci dvou českých mediálních domů. Součástí výzkumného vzorku jsou respondenti z redakce Seznam Zpráv a společnosti Seznam, a z redakce E15 a společnosti Czech News Center. Osloveni byli jak zástupci redakcí, tak mediálního a produktového managementu. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry nástroje personalizovaného doporučování obsahu využívají, nastínit důvody, proč se k tomuto kroku rozhodli, potažmo jej zvažují. Ukázalo se, že v rámci zkoumaných online zpravodajských médií zatím personalizované doporučování obsahu využívají minimálně, popřípadě tyto nástroje testují či plánují zavést ve větší míře. Ve větším měřítku dochází k personalizovanému doporučování na domovské stránce Seznamu. Předmětem práce byla také identifikace etických otázek, které se pojí se zaváděním či používáním personalizovaného doporučování. Mezi hlavní oblasti podle výpovědí respondentů patří otázky nastavení parametrů výběru, možnost zachovat si nastolování agendy ze strany redakcí, automatizace a transparentnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on personalized content recommendation in Czech online news media and the ethical issues related to its implementation. The subject of the qualitative analysis are semi- structured interviews with representatives of two Czech media houses. The research sample includes respondents from Seznam Zprávy and Seznam, and from E15 and Czech News Center. The interviewees included representatives of newsrooms as well as media and product management. The aim of the study was to find out to what extent they use personalised content recommendation tools, to outline the reasons why they have decided to take this step or are considering it. It turned out that within the studied online news media they are still using personalised content recommendation to a minimum, or they are testing or planning to introduce these tools to a greater extent. Personalised recommendation tools are more widely used on the homepage of Seznam. The subject of this thesis was also to identify ethical issues related to the introduction or use of personalised recommendation. The main areas, according to the respondents' statements, include issues of setting selection parameters, the ability to retain agenda setting by editors, automation and transparency.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV