Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Outdoor activities at secondary schools in the Ústí region
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182290Identifikátory
SIS: 239210
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bačáková, Radka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziíchKlíčová slova (anglicky)
outdoor learning, outdoor sports, experiential learning, physical education, sport courses, education at grammar schoolsNázev práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Title: Outdoor Activities at Grammar schools in the Ústí region Aim: The main aim of this thesis was to determinate the current state of teaching outdoor activities (OA) at grammar schools in the Ústí region. Specifically, we have focused on whether schools include OA in their curriculums, in what forms and how often. We have questioned school principals and physical education (PE) teachers' opinion on OA inclusion. We have also surveyed opportunities for teaching OA in individual schools and their material equipment for OA. Method: Two semi-structured non-standardised questionnaires for the principals and physical education teachers. Results: Outdoor activities are widespread at grammar schools in the Ústí region. They are included both in the form of courses and in the physical education lessons, but more often in the form of courses. The most organised courses are outdoor courses at the beginning of the first grade (with the aim students got to know each other better and bulit a better team) and skiing courses. Almost all schools have suitable conditions for OA, but their material equipment for these activities is not optimal. The results show that teachers and principals have positive view on the inclusion of OA in the curriculum, however OA have more support from principals in this aspect. Key...