Zobrazit minimální záznam

The influence of parkour training on the physical fitness of children of younger school age
dc.contributor.advisorMalíř, Roman
dc.creatorGruber, Vojtěch
dc.date.accessioned2023-07-24T14:31:24Z
dc.date.available2023-07-24T14:31:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182263
dc.description.abstractTitle: The influence of parkour on the physical fitness of children of younger school age. Objectives: The aim of this work is to determine the effect of an intervention program with parkour exercises on a positive change in physical fitness of children of younger school age, evaluated by the test battery Unifittest (6-60). Methods: This is a quantitative quasi-experimental study that involved a total of 62 participants aged 7-11 years. The participants were divided into two groups. The experimental group (n=26) consisted of beginners in parkour who had not undergone regular intervention in the form of several weeks of training in the past. The control group (n=36) consisted of participants who either did no sport or did any sport other than parkour. The standardized test battery Unifittest (6-60) was used to objectively evaluate the effect of parkour on positive change in physical fitness. The influence of ontogenesis in the younger school age was checked using Brauer body development index (KEI method). Results: The intervention program positively influenced the physical fitness of children of younger school age. A statistically significant difference was observed in the Unifittest (6-60) results between the control and experimental group, as well as in the long jump in the pre-test and post-test...en_US
dc.description.abstractNázev: Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této práce je testovat vliv intervenčního pohybového programu s obsahem parkourových cvičení na tělesnou zdatnost u dětí mladšího školního věku, hodnocenou testovou baterií Unifittest (6-60). Metody: Jedná se o kvantitavní quasi-experimentální studii, které se zúčastnilo celkem 62 participantů ve věku 7-11 let. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. Experimentální skupina (n=26) byla tvořena začátečníky v parkouru, kteří v minulosti neabsolvovali pravidelnou intervenci v podobě několika týdenního tréninku. Skupina kontrolní (n=36) se skládala z participantů, kteří buď nedělali žádný sport, nebo dělali jiný sport než parkour. K objektivnímu hodnocení vlivu parkouru na pozitivní změnu v tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie Unifittest (6-60). Vliv ontogeneze v období mladšího školního věku byl kontrolován za použití indexu vývoje stavby těla dle Brauera (KEI metoda). Výsledky: Intervenční program pozitivně ovlivnil tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku. Byl pozorován statisticky významný rozdíl ve výsledcích Unifittestu (6- 60) mezi kontrolní a experimentální skupinou, a také ve skoku dalekém v pre-testu a post- testu u experimentální skupiny. Klíčová slova: Parkour; Tělesná...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectparkouren_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectmotor abilitiesen_US
dc.subjectparkourcs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectmotorické schopnostics_CZ
dc.titleVliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-16
dc.description.departmentKatedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gymnastics and Combat Sportsen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId241427
dc.title.translatedThe influence of parkour training on the physical fitness of children of younger school ageen_US
dc.contributor.refereeChrudimský, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této práce je testovat vliv intervenčního pohybového programu s obsahem parkourových cvičení na tělesnou zdatnost u dětí mladšího školního věku, hodnocenou testovou baterií Unifittest (6-60). Metody: Jedná se o kvantitavní quasi-experimentální studii, které se zúčastnilo celkem 62 participantů ve věku 7-11 let. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. Experimentální skupina (n=26) byla tvořena začátečníky v parkouru, kteří v minulosti neabsolvovali pravidelnou intervenci v podobě několika týdenního tréninku. Skupina kontrolní (n=36) se skládala z participantů, kteří buď nedělali žádný sport, nebo dělali jiný sport než parkour. K objektivnímu hodnocení vlivu parkouru na pozitivní změnu v tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie Unifittest (6-60). Vliv ontogeneze v období mladšího školního věku byl kontrolován za použití indexu vývoje stavby těla dle Brauera (KEI metoda). Výsledky: Intervenční program pozitivně ovlivnil tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku. Byl pozorován statisticky významný rozdíl ve výsledcích Unifittestu (6- 60) mezi kontrolní a experimentální skupinou, a také ve skoku dalekém v pre-testu a post- testu u experimentální skupiny. Klíčová slova: Parkour; Tělesná...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The influence of parkour on the physical fitness of children of younger school age. Objectives: The aim of this work is to determine the effect of an intervention program with parkour exercises on a positive change in physical fitness of children of younger school age, evaluated by the test battery Unifittest (6-60). Methods: This is a quantitative quasi-experimental study that involved a total of 62 participants aged 7-11 years. The participants were divided into two groups. The experimental group (n=26) consisted of beginners in parkour who had not undergone regular intervention in the form of several weeks of training in the past. The control group (n=36) consisted of participants who either did no sport or did any sport other than parkour. The standardized test battery Unifittest (6-60) was used to objectively evaluate the effect of parkour on positive change in physical fitness. The influence of ontogenesis in the younger school age was checked using Brauer body development index (KEI method). Results: The intervention program positively influenced the physical fitness of children of younger school age. A statistically significant difference was observed in the Unifittest (6-60) results between the control and experimental group, as well as in the long jump in the pre-test and post-test...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantChum, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV