Zobrazit minimální záznam

The use of elements of health physical education and dance in preschool children and their effect on posture.
dc.contributor.advisorNováková, Pavlína
dc.creatorŠťovíčková, Lenka
dc.date.accessioned2023-07-24T16:26:46Z
dc.date.available2023-07-24T16:26:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182097
dc.description.abstractTitle: The use of elements of health physical aducation and dance in preschool children and their effect on posture. Objectives: The aim of my thesis is to investigate and find out what is the posture and range of motion in preschool children and to evaluate the effect of dance with elements of health physical education on the posture of these children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of dance and health exercises on posture in preschool children was investigated. The participants were 8 children aged 4-5 years (4 boys and 4 girls) attending a kindergarten at the DDM in Prague Vinohrady. Qualitative assessment was chosen for the baseline and exit examinations, which were conducted using 4 tests, namely Mathias test, Trendelenburg-Duchenne test, Adams test and Sit and Reach test. Results: The results showed that there was an improvement in posture in the outcome assessment for all the tests. The best results came from the Sit and Reach test, where all eight probands improved. Further, when comparing the results of girls and boys, we found that girls performed better and for the age difference of 4-5 years, it can be concluded that 5 year old children performed better in all aspects. Keywords Dance, body posture,...en_US
dc.description.abstractNázev: Využití prvků zdravotní tělesné výchovy a tance u předškolních dětí a jejich vliv na držení těla Cíle: Cílem mé práce je zkoumat a zjistit, jaké je držení těla a rozsah pohybu u předškolních dětí a zhodnotit, jaký má vliv tanec s prvky zdravotní tělesné výchovy na držení těla u těchto dětí. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán účinek tance a zdravotního cvičení na držení těla u předškolních dětí. Výzkumu se zúčastnilo 8 dětí ve věku 4-5 let (4 chlapci a 4 dívky), které navštěvovaly mateřskou školu v DDM v Praze na Vinohradech. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo vybráno kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí 4 testů, a to Mathiasův test, Trendelenburgova - Duchenneova zkouška, Adamsův test a Sit and Reach test. Výsledky: Výsledky ukázaly, že došlo ke zlepšení držení těla při výstupním hodnocení u všech testů. Nejlepší výsledky měl Sit and Reach test, u kterého se zlepšilo všech osm probandů. Dále při porovnání výsledků děvčat a chlapců jsme zjistili, že k lepším výsledkům došla děvčata a u věkového rozdílu 4-5 let lze konstatovat, že pětileté děti si ve všech aspektech vedly lépe. Klíčová slova: Tanec, držení těla, předškolní věk, posturacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectDanceen_US
dc.subjecthealthy exerciseen_US
dc.subjectpostureen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjecttaneccs_CZ
dc.subjectzdravotní cvičenícs_CZ
dc.subjectposturacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.titleVyužití prvků zdravotní tělesné výchovy a tance u předškolních dětí a jejich vliv na držení tělacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-14
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId247536
dc.title.translatedThe use of elements of health physical education and dance in preschool children and their effect on posture.en_US
dc.contributor.refereeHráský, Pavel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Využití prvků zdravotní tělesné výchovy a tance u předškolních dětí a jejich vliv na držení těla Cíle: Cílem mé práce je zkoumat a zjistit, jaké je držení těla a rozsah pohybu u předškolních dětí a zhodnotit, jaký má vliv tanec s prvky zdravotní tělesné výchovy na držení těla u těchto dětí. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán účinek tance a zdravotního cvičení na držení těla u předškolních dětí. Výzkumu se zúčastnilo 8 dětí ve věku 4-5 let (4 chlapci a 4 dívky), které navštěvovaly mateřskou školu v DDM v Praze na Vinohradech. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo vybráno kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí 4 testů, a to Mathiasův test, Trendelenburgova - Duchenneova zkouška, Adamsův test a Sit and Reach test. Výsledky: Výsledky ukázaly, že došlo ke zlepšení držení těla při výstupním hodnocení u všech testů. Nejlepší výsledky měl Sit and Reach test, u kterého se zlepšilo všech osm probandů. Dále při porovnání výsledků děvčat a chlapců jsme zjistili, že k lepším výsledkům došla děvčata a u věkového rozdílu 4-5 let lze konstatovat, že pětileté děti si ve všech aspektech vedly lépe. Klíčová slova: Tanec, držení těla, předškolní věk, posturacs_CZ
uk.abstract.enTitle: The use of elements of health physical aducation and dance in preschool children and their effect on posture. Objectives: The aim of my thesis is to investigate and find out what is the posture and range of motion in preschool children and to evaluate the effect of dance with elements of health physical education on the posture of these children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of dance and health exercises on posture in preschool children was investigated. The participants were 8 children aged 4-5 years (4 boys and 4 girls) attending a kindergarten at the DDM in Prague Vinohrady. Qualitative assessment was chosen for the baseline and exit examinations, which were conducted using 4 tests, namely Mathias test, Trendelenburg-Duchenne test, Adams test and Sit and Reach test. Results: The results showed that there was an improvement in posture in the outcome assessment for all the tests. The best results came from the Sit and Reach test, where all eight probands improved. Further, when comparing the results of girls and boys, we found that girls performed better and for the age difference of 4-5 years, it can be concluded that 5 year old children performed better in all aspects. Keywords Dance, body posture,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV